20 میلیون فبلت در سال 2013 به بازار عرضه شده است

چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۷
مطالعه 2 دقیقه
فبلت‌ها بازیگران جدید دنیای فناوری هستند که داده‌های جدید منتشر شده در مورد میزان فروش آن‌ها، گویای محبوبیت و فروش بالای این محصولات نسبتا نوپا است. در ادامه نگاهی به آمار فروش فبلت‌ها در سال 2013 خواهیم داشت. با ما همراه باشید.
تبلیغات

گزارش منتشر شده توسط موسسه‌ی تحقیقاتی جونیپر فروش فبلت‌ها در سال 2013 را 20 میلیون دستگاه تخمین زده است. این آمار آنچنان نیز تعجب‌برانگیز نیست، چرا که براساس آمارهای ارائه شده توسط سامسونگ، این کمپانی کره‌ای موفق به فروش 5 میلیون دستگاه گلکسی‌نوت 3 در عرض یک هفته شده است. مطمئنا در صورت انتشار اخرین آمار فروش گلکسی‌نوت 3 توسط سامسونگ، این آمار بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

شاید برخی از افراد علاقه‌ی چندانی به استفاده از تلفن‌های‌هوشمند غول‌پیکر نداشته باشند، اما این به‌معنای عدم فروش و عرضه‌ی این چنین تلفن‌های‌هوشمندی نیست. براساس برآوردهای این موسسه‌ی تحقیقاتی، تولیدکنندگان فعال در این حوزه در سال 2018 تعداد 120 میلیون فبلت به بازار عرضه خواهند کرد که 6 برابر تعدادی است که در سال 2013 به بازار عرضه شده است.

جونیپر در تحقیق خود، هر تلفن‌هوشمندی را که اندازه‌ی صفحه‌ی نمایش آن بزرگتر از 5.6 اینچ است، به‌عنوان فبلت در نظر گرفته است. این گروه‌بندی شامل گلکسی‌نوت 3 و اچ‌تی‌سی وان‌مکس است. از آنجایی که این موسسه براساس استاندارد تعیین شده توسط خود، تمامی تلفن‌های‌هوشمند بالای 5.6 اینچ را در این حوزه به‌شمار آورده است، جی‌فلکس و Oppo N1 نیز از نگاه آن‌ فبلت به شمار می‌روند.

سامسونگ با استفاده از فبلت خود در کره‌ی جنوبی و کشورهای آسیایی به موفقیت خوبی دست یافته است. یکی از دلایل این موفقیت در سال‌های گذشته، امکان وارد نمودن اطلاعات به آسانی و از طریق S-Pen است. لازم‌به‌ذکر است که این محبوبیت در سایر کشورهای انگلیسی‌زبان نیز تسری یافته است، چراکه به‌مرور زمان، کاربران به استفاده از تلفن‌های‌هوشمند با صفحه‌ی نمایش بزرگ‌تر علاقمند شده و به‌سراغ این محصولات می‌روند.

نظر شما در این مورد چیست؟ ایا فبلت نیز گزینه ی محبوب شما در زمینه‌ی خرید تلفن‌های‌هوشمند است؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات