چگونه تاریخچه Google loacation را حذف و این قابلیت را غیر‌فعال کنیم

جمعه ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۳:۴۱
مطالعه 2 دقیقه
در ادامه با چگونگی غیر‌فعال کردن Location history در نقشه‌های گوگل آشنا می‌شویم.
تبلیغات

شاید برایتان جالب و مفید باشد که بدانید گوگل، علاوه بر اینکه می‌تواند مکان شما را تشخیص دهد، قادر به ذخیره مکان‌هایی که اخیراٌ در آنجا بودید نیز می‌باشد و می‌تواند آن را در Google maps و Google Earth برایتان به نمایش بگذارد. اما این موضوع گاهی چندان هم خوشایند نیست که دیگران بدانند شما در ماه گذشته در کجا حضور داشته‌اید.

اگر تاکنون از فعال بودن تاریخچه مکان برای Google maps اطلاعی نداشته‌اید، شاید برایتان جالب باشد که ببینید گوگل چه نقاطی را برای شما در هفته و یا ماه گذشته علامت‌گذاری کرده است و حتی ممکن است از غیر‌فعال کردن آن منصرف شوید. هرچند می‌توانید علاوه بر غیر‌فعال کردن این ویژگی برای عدم ثبت مکان‌ شما در آینده، بخش‌ها و یا کل تاریخچه ثبت شده از خودتان را نیز حذف کنید.برای اطلاع از فعال و یا غیر فعال بودن  location history اکانت خود، به این صفحه  رفته و بر روی آیکونی که به شکل چرخ‌دنده می‌باشد، کلیک کنید تا به بخش تنظیمات دسترسی پیدا کنید. حالا در این قسمت می‌توانید این سرویس را فعال و یا غیر فعال کنید.

البته غیر‌فعال کردن location history، تاریخچه مکان‌هایی که قبلا در آن حضور داشته‌اید را پاک نمی‌کند؛ اما اگر مایل به پاک‌کردن مکان‌های ذخیره شده خود در 30 روز گذشته می‌باشید، به صفحه location history بازگردید تا مکان‌هایی که روز جاری در آنجا سپری کرده‌اید را مشاهده کنید.از منوی کشویی که در سمت چپ و زیر تقویم قرار دارد، برای نمایش تاریخچه 30 روز گذشته استفاده کنید. اگر برهه‌ای از زمان که گوگل شما را ردیابی کرده است انتخاب کنید، نقطه‌هایی را روی نقشه مشاهده می‌کنید که به منزله‌ی مکان‌هایی است که در آنجا بوده‌اید. در زیر تقویم گزینه‌هایی برای حذف کردن مکان‌های ثبت شده در زمان‌هایی که انتخاب کرده‌اید وجود دارند. همچنین در این قسمت می‌توانید کل تاریخچه مکان‌های ثبت شده‌تان را پاک کنید.

به غیر از حذف کلی بر اساس تاریخ، شما می‌توانید مکان خاصی را که در آن حضور داشته‌اید را نیز پاک کنید. بر روی یکی از نقاط قرمز رنگ که در نقشه مشخص شده است کلیک کنید، سپس در منوی به نمایش در آمده گزینه «Delete from history» را انتخاب کنید.

حالا بد نیست اگر نگاهی هم به تنظیمات این برنامه برای کاربران تلفن‌های هوشمند داشته باشیم. آن دسته از کاربران iOS که می‌خواهند سرویس‌های مکان‌یابی گوگل را غیر فعال کنند باید به مسیر Settings > Privacy > Location Services رفته و سپس در این بخش  Google maps را غیر فعال کنید.

کاربران اندرویدی نیز که به دنبال غیر‌فعال کردن این سرویس هستند، صفحه پشتیبانی گوگل، دستورالعمل لازم را برای غیر‌فعال کردن آن به صورت کامل شرح داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات