فناوری‌های سال 2014 چه سمت و سویی خواهند داشت؟

پنج‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۶
مطالعه 3 دقیقه
چه تکنولوژی‌هایی زندگی ما را در سال ۲۰۱۴ دستخوش تغییر خواهند کرد و کدام یک از آنها کاملا غیر عملی به نظر می‌رسند؟
تبلیغات

«بکی وورلی»، گزارشگر بخش فناوری برنامه «صبح بخیر آمریکا» به همراه «نیک بیلتون» ستون‌نویس بخش فناوری روزنامه «نیویورک تایمز»، فناوری‌های سال را مورد بررسی و تفسیر قرار داده‌اند. در ادامه شما را با نظرات کارشناسی آنها پیرامون آنچه که انتظار دیدنش را در این سال می‌کشیم و فناوری‌های دور از انتظاری را که احتمالاٌ شاهدش خواهیم بود قرار خواهیم داد.

1. تحویل دهندگان نوین خریدهای آنلاین

اکنون می‌توان گفت که ما یک قدم به دریافت بسته‌های سفارشی آنلاین با هواپیماهای ویژه بدون خلبان، نزدیک‌تر شده‌ایم. تنها یک هفته پس از اینکه آمازون هواپیمای جدیدش را برای ارسال‌های ویژه معرفی کرد،  FAA اطلاع داد که 6 منطقه در سراسر آمریکا، به صورت آزمایشی این طرح را اجرا خواهند کرد.بیلتون: این طور که به نظر می‌رسد این واقعه حقیقتاٌ بسیار جالب و هیجان‌انگیز است. این ایده که بسته‌های سفارشی شما ظرف سی دقیقه و با یک پرواز بدون خلبان به دست‌تان برسد، در حال تبدیل شدن به واقعیت است.بکی: در طول این ماه من به جشن تولد 11 کودک رفتم. اگر من بردن کادو را فراموش می‌کردم و یک هواپیمای نوین می‌توانست ظرف سی دقیقه آن را به دستم برساند؟ بله! این ممکن است قیمت‌ها را کاهش دهد؛ اما زمانی این داستان جالب‌تر می‌شود که بسته‌ها توسط اکتو-کوپترها آورده شوند.

2. فناوری‌های پوشیدنی: گوگل گلس، ساعت‌های هوشمند

با گوگل گلس لازم نیست گوشی تلفن همراه‌تان را بیرون بکشید. این واقعا سرگرم‌کننده و جالب است. می‌توان با کمک دوربینی که بالای چشم تعبیه شده، از اطراف عکس تهیه کرد. بکی در این باره چنین نظر می‌دهد: گوگل گلس به نحوی ترسناک است. به نظر من کمی گستاخانه است که وقتی شما در حال صحبت با کسی هستید، او مشغول چک کردن گوشی تلفنش باشد. اما با این حال اگر این وسیله به من در یادآوری اسامی افراد در مهمانی کمک کند، بله حتماٌ آن را تأیید می‌کنم.بکی در مورد ساعت‌های هوشمند برای کودکان چنین می‌گوید:

من به شخصه به فناوری‌های پوشیدنی برای کودکان علاقمندم. ساعت‌های خوبی برای کودکان وجود دارد که به شما کمک می‌کند از وضعیت و مکان فرزندتان اطلاع داشته و حتی زمان بازگشت به خانه را به آنها اطلاع دهید. وسایلی که ارتباط مستقیم والدین و کودکان را میسر کرده یا در هر زمانی امکان ارسال پیام برای آنها را ممکن می‌سازند.

3. دستگاه‌های مانیتور کننده سلامت و تناسب اندام

حتما در مورد فیت‌بیت (FitBit) و نایک فیول (Nike Fuel) چیزهایی شنیده‌اید؛ دستبند تناسب اندام شما را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.بیلتون: من فکر می‌کنم هدف بزرگی در پشت این فناوری وجود دارد و آن تأمین سلامت مردم و کمک به آنان در حفظ این احساس سلامتی است. این فناوری‌ها اینجا هستند تا مردم را وادارند خود نیز به خود کمک کنند.

قتی که این دستگاه‌ها میزان کالری مصرفی شما را اندازه‌گیری می‌کنند، خواب شما را پی‌گیری و میزان فشار خون‌تان را مشخص می‌کنند، در حال جمع‌آوری اطلاعاتی با ارزش در راستای حفظ سلامت شما هستند.

4. پرینترهای سه بعدی

3d-printer-marketbot-nokia-3d-cover

بیلتون: با پرینتر سه بعدی می‌توانید از انواع گوناگون مواد پرینت تهیه کنید. می‌توانید حتی از کاشی و سرامیک هم پرینت بگیرید. شما قادرید وسایلی همچون فنجان،‌ بشقاب و نعلبکی را خودتان بسازید. بکی: پرینترهای سه‌بعدی خیلی خوب و کارآمد هستند؛ اما من هنوز به قدر کافی در مورد داشتن یکی از آنها در گوشی تلفنم مجاب نشده‌ام. وفتی که آنها از وعده شام هم پرینت گرفتند، بله من هم به جرگه موافقان آنها خواهم پیوست.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات