گزارش «اختصاصی زومیت» از غرفه «Qualcomm» در نمایشگاه CES 2014

چهارشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۷
مطالعه 7 دقیقه
گزارشگر اختصاصی زومیت در نمایشگاه CES 2014 در واپسین ساعات برگزاری این نمایشگاه به سراغ قلب تپنده‌ی اکوسیستم اندروید رفت. کوالکام تولیدکننده‌ی تراشه‌ی اسنپ‌دراگون است که این روزها اغلب پرچمداران اندرویدی از آن به‌عنوان تراشه‌ی این تلفن‌های‌هوشمند استفاده می‌کند. با ما همراه باشید و گزارشی تصویری را از غرفه‌ی کوالکام در نمایشگاه CES 2014 به نظاره بنشینید.
تبلیغات

کوالکام در این نمایشگاه سعی بر این داشت تا کاربردهای مختلف تراشه‌ی تولیدی خود را نشان دهد. در تصویر زیر شاهد قسمتی از غرفه‌ی کوالکام هستید که به محصولات تولیدشده با استفاده از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون اختصاص دارد. در این قسمت، کلیه‌ی محصولاتی که شامل تبلت‌ها و تلفن‌های‌هوشمند است، در اختیار علاقمندان و مراجعین قرار گرفته بود تا با آن‌ها کار کرده و به قدرت این تراشه پی ببرند.

IMG 2001

تصویر زیر یکی از ابزارهای اندرویدی مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون را به تصویر کشیده است.

IMG 2234

این عکس نیز علاقمندان و بازدیدکنندگان از غرفه را به تصویر کشیده است که در حال کار با ابزارهای مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون است.

IMG 2235

این تصویر نشان‌دهنده‌ی بخشی از غرفه‌ی کوالکام است که در این قسمت نیز کوالکام سعی در نمایش قدرت تراشه‌ی خود به نوع دیگری دارد. این قسمت مربوط به سینمایی کوچک است که ویدئوهایی را برای علاقمندان نمایش می‌دهد. اما تصاویر مورد نظر و نمایش داده شده در این سینما، توسط یک تبلت مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون پردازش شده و پخش می‌شود که پس از ترکیب با صدا، تجربه‌ی جالبی را برای حضار رقم می‌زند.

IMG 2014

این قسمت نیز دربردارنده‌ی تلویزیون‌های‌هوشمندی است که چیپ مورد استفاده در آن‌ها از ساخته‌های کمپانی کوالکام است.در ویترین پایین نیز بخش دیگری از تبلت‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون قرار گرفته است.

IMG 2015

کوالکام در این قسمت از غرفه، بخشی از تلفن‌های هوشمند، تبلت‌ها و یک تلویزیون هوشمند را در قالب یک مجموعه به نمایش درآورده بود که همه‌ی آن‌ها، ویدئویی واحد را به نمایش درآورده بودند. هدف از این کار نمایش قدرت گرافیکی این محصولات است که در اصل بر قابلیت‌های فراوان محصول کوالکام تکیه‌ زده‌اند.

IMG 2021

مطمئنا یکی از جذاب‌ترین و جالب‌ترین بخش‌های غرفه‌ی کوالکام این قسمت بود. کوالکام در این قسمت سعی داشت تا مفهوم جدیدی را معرفی کند و آن، نمایش خانه‌ی‌هوشمند ایجاد شده با محوریت محصولات کوالکام است. در این قسمت، بازدیدکنندگان باید به انتظار می‌‌نشستند تا با رسیدن نوبت خود، توری 15 دقیقه‌ای را در داخل خانه‌ی‌هوشمند تجربه کنند.

IMG 2022

مطمئنا یک خانه‌ی هوشمند مستلزم بهره‌گیری از ابزار‌های هوشمند در تمامی زمینه‌ها است. در این تصویر شاهد استفاده از تلفن‌هوشمند برای بازکردن قفل در هستید که راهکار مورد استفاده در آن، از NFC برای باز کردن در، بهره گرفته بود. برای بازکردن این قفل کافی است تا رمز عبور در را وارد کنید و یا در صورت وجود NFC، آن را به قفل متصل کنید که در اینصورت در باز خواهد شد.

IMG 2026

در فناوری مربوط به خانه‌ی هوشمند، خود خانه به‌عنوان یک موجودیت در نظر گرفته شده بود که اتفاقات مربوط به آن، در قالب اعلانیه‌هایی در صفحات‌نمایش مرتبط با این سیستم، نمایش داده می‌شد. تصویر زیر مربوط به نمایشگری است که در آشپزخانه تعبیه شده و می‌توان از طریق آن، تمامی اعلانیه‌ها را ملاحظه کرد که شامل پیام‌های ارسالی از خارج خانه نیز می‌شود.

IMG 2027

در تصویر زیر نمایی از آشپزخانه را مشاهده می‌کنید که در آن با باز بودن درب یخچال، چراغ‌های تعبیه شده روی آن به رنگ نارنجی روشن شده‌اند.

IMG 2032

تصویر زیر تبلتی را نشان می‌دهد که از طریق اپلیکیشن موجود در آن، می‌توان تمامی ابزارهای‌هوشمند موجود در خانه را کنترل کرد. با استفاده از این تبلت، می‌توان ساعت تمامی ابزار‌ها را تنظیم نموده و کارهای دیگری را نیز انجام داد که شامل خاموش یا روشن کردن چراغ‌های بخش‌های مختلف منزل و پخش ویدئو در تلویزیون‌های مختلف می شود. همه‌ی ابزارهای موجود از تراشه‌ی اسنپ‌دراگون بهره برده و با استفاده از فریمورک توسعه داده شده توسط کوالکام به‌هم متصل شده‌اند.

IMG 2029

حتی می‌توان برخی از قابلیت‌های کنترلی را از طریق ساعت‌هوشمند کوالکام، یعنی Toq به انجام رساند.

IMG 2030

در این تصویر شاهد اتاق کودک در این منزل هستید که در آن، حتی عروسک‌های‌هوشمند نیز قرار داده شده بود که در زمان خواب تنظیم شده برای کودک، وی را به خواب دعوت می‌کردند. حتی برای کنترل بیشتر، والدین می‌توانند کنسول و تلویزیون‌های موجود را به‌گونه‌ای تنظیم کنند تا در ساعات مقرر شده توسط والدین، کار نکنند. این سیستم فرآیند جالبی نیز برای بیدار کردن کودک به کار گرفته بود. بطوریکه ابتدا یک چراغ روشن شده و در صورت عدم تاثیر آن عروسک شروع به صحبت کرده و در مراحل بعد راهکارهای دیگری نیز برای بیدار کردن به کار گرفته می‌شد.

IMG 2033

در این تصویر نیز شاهد بلندگوهایی بودیم که برخی از اعلانیه‌ها را بصورت صوتی برای کاربران اعلام می‌کرد. برای مثال در زمانی که اتفاقات ناخوشایندی در منزل رخ می‌داد، سیستم از طریق این بلندگوها اعلام خطر کرده و ساکنان را مطلع می‌کرد.

IMG 2036

نظر شما در مورد غرفه‌ی کوالکام چیست؟ کدام‌یک از محصولات کوالکام نظر شما را به خود جلب کرد؟

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات