نگاهی آماری به گوشی‌ها و تبلت‌های رونمایی شده در CES 2014

سه‌شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۷
مطالعه 4 دقیقه
به نظر شما امسال در نمایشگاه CES که به تازگی پایان یافته، بیشتر تلفن هوشمند رونمایی شده یا تبلت؟ ویندوز بیشتر مطرح بوده یا باز هم اندروید حاکمیت مطلق دارد؟ کدام سازندگان مدل‌های بیشتری رونمایی کرده‌اند؟ قیمت محصولات چطور بوده، گران‌ترین و ارزان‌ترین مدل‌ها کدامند و توسط کدام سازندگان رونمایی شده‌اند؟ در ادامه‌ی مطلب از منظر آماری به بررسی اعداد و ارقام می‌پردازیم و پاسخ سوالات مطرح شده را می‌دهیم. با ما باشید.
تبلیغات

CES 2014 هم مثل سال‌های قبلی، با استقبال بسیار خوب سازندگان و بازدیدکنندگان مواجه شد و محصولات متنوعی و زیادی در آن رونمایی شدند. برخی مهم و برخی در حاشیه‌ی توجه قرار گرفتند. سازندگان محصولات الکترونیکی با بررسی آماری بازار، محصولی که بیشتر خریداری می‌شود را در مرکز توجه خود قرار می‌دهند، بنابراین با نگاهی آماری می‌توان پیش‌بینی کرد که امسال پرفروش‌ترین محصولات کدام دسته هستند.

اولین نکته‌ی آماری این است که امسال در نمایشگاه CES 2014، بیشترین حضور به کشور چین مربوط می‌شود. کمپانی‌های ZTE، لنوو و هوآوی بیشتری تعداد گوشی و تبلت را رونمایی کرده‌اند. در مجموع، این کشورهای جنوب شرق آسیا هستند که می‌خواهند تمام بازارها را به خود اختصاص دهند.

برندها و کشورها به کنار، گران‌ترین گوشی‌ها و تبلت‌های رونمایی شده هم جای بحث دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

توجه کنید که محصولاتی که در آمار محاسبه شده‌اند، همگی در بازار بین‌المللی عرضه می‌شوند و یا حداقل قرار است نسخه‌ی مخصوص بازار بین‌الملل آنها، عرضه شود. استثناء دیگر تبلت‌های عظیم‌الجثه‌ای است که قابلیت حمل خوبی ندارند، مثل اسلیت 20 اینچی پاناسونیک با سیستم عامل ویندوز، این دسته هم در محاسبات لحاظ نمی‌شوند.

اولین نمودار کشورهایی که بیشترین تعداد تبلت و گوشی را رونمایی کرده‌اند نشان می‌دهد. سیستم عامل این وسایل اندروید یا ویندوز است. لنوو، ZTE، هوآوی، آلکاتل (یا TCL)، هایسنس و میزو نمایندگان چین هستند.

ایسوس و ایسر دو نماینده‌ی تایوان، سامسونگ و ال‌جی دو نماینده‌ی بزرگ کره‌ی جنوبی، سونی و پاناسونیک دو نماینده‌ی خوب ژاپن و پولاروید نماینده‌ی آمریکا است.

number-of-tablets-and-smartphones-announced-at-CES-2014-1

نمودار دوم آمار را به تفکیک سازنده نشان می‌دهد. محصولات هر برند به شرح زیر است:

  • ایسوس: Zenfone 4، Zenfone 5، Zenfone 6، Padfone X، Padfone Mini، VivoTab Note 8، Transformer Book Duet.
  • لنوو: ThinkPad 8، Miix 2 10،Miix 2 11 ،Vibe Z، A859، S650، S930.
  • ZTE: Grand S II، Nubia Z5S، Nubia Z5S Mini، Sonata 4G، Iconic Phablet.
  • سامسونگ: Galaxy TabPRO 8.0،Galaxy TabPRO 10.1، Galaxy TabPRO 12.2، Galaxy NotePRO 12.2.
  • آلکاتل: One Touch Idol+، Touch Pop C9، Touch Pop 7، Touch Pop.
  • ایسر: Iconia A1-830، Iconia B1-720، Liquid Z5.
  • پولاروید: Q7، Q8، Q10.
  • سونی: Xperia Z1 Compact، Xperia Z1S.
  • ال‌جی: LG G Flex.
  • هوآوی: Ascend Mate 2.
  • میزو: MX3.
  • هایسنس: X1.
number-of-tablets-and-smartphones-announced-at-CES-2014-2

نمودار بعدی تعداد گوشی‌ها و تبلت‌ها را به صورت جداگانه مشخص می‌کند. البته ایسوس پد‌فون X و پدفون مینی هم گوشی و هم تبلت هستند. علاوه بر این ترنسفورمر بوک دووِت ایسوس هم در دسته‌ی ویندوزی‌ها قرار می‌گیرد و هم سیستم عامل اندروید را اجرا می‌کند.

number-of-tablets-and-smartphones-announced-at-CES-2014-3

آخرین نمودار مقوله‌ی قیمت را به تصویر می‌کشد. گران‌ترین گوشی G Flex ال‌جی است که قیمت رسمی آن برای بازار آمریکا هنوز مشخص نشده ولیکن در اروپا حدود 750 یورو قیمت دارد. بنابراین قیمت تخمینی آن در آمریکا 750 دلار است. ارزان‌ترین گوشی هوشمند هم ایسوس زن‌فون 4 هست که قیمت رسمی آن 99.99 دلار اعلام شده است.

ارزان‌ترین تبلت رونمایی شده، ایسر آیکانیا B1-720 است که تنها 130 دلار قیمت دارد. گران‌ترین مدل هم سامسونگ گلکسی نوت‌پرو 12.2 با پشتیبانی از LTE است که قیمت احتمالی آن حدود 850 دلار است. تبلت بزرگ پاناسونیک یعنی تاف‌پد FZ-M1 که برای کاربران عادی مناسب نیست و قیمت 2099 دلاری دارد را در این جمع‌بندی لحاظ نکرده‌ایم.

number-of-tablets-and-smartphones-announced-at-CES-2014-4
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات