LiFi راهکار جدید برای ارسال اطلاعات از طریق نور در تلفن‌های‌هوشمند

یک‌شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی Oledcomm با حضور در نمایشگاه CES 2014 امسال، متدی را با نام LiFi برای ارسال و تبادل داده‌ها که از نور استفاده می‌کند، به نمایش گذاشت. این کمپانی برای نمایش این قابلیت از یک تلفن‌هوشمند اندرویدی استفاده کرده بود و با تعویض دوربین جلوی آن با یک سنسور نوری، اطلاعاتی را از طریق این سنسور ارسال و دریافت نمود.
تبلیغات

از نظر یک چشم غیر مسلح این فناوری فقط در تابش نور خلاصه شده است. اما می‌توان به جای دستکاری در ساختار ابزارهای‌هوشمند، از یک دانگل سخت‌افزاری استفاده کرد که تلفن‌هوشمند یا تبلت را بدون نیاز به تغییر در ظاهر ابزار موردنظرقادر به ارسال اطلاعات از طریق LiFi کند. این دانگل را می‌توان از طریق جک هدفون به تلفن‌هوشمند یا هر ابزار هوشمند دیگری متصل کرد. نکته‌ی جالب توجه در مورد این دانگل امکان استفاده از هدفون همزمان با اتصال آن به محل جک هدفون است، چراکه این دانگل دارای جک هدفون بوده و می‌توان هدفون را به‌جای درگاه اصلی، از طریق این دانگل مورد استفاده قرار داد.

با اجرای اپلیکیشن مورد نظر که توسط سازندگان این دانگل و فناوری توسعه داده شده است، می‌تون از تلألوی نورهای مختلف داده‌های متفاوتی را دریافت کرد، برای مثال شاید یک لامپ در حال ارسال اطلاعات یک ویدئو باشد که با قرار دادن این تلفن‌هوشمند در زیر این لامپ، ویدئو نمایش داده می‌شود و درصورتی که لامپ مجاور در حال انتقال اطلاعات یک موزیک باشد، می‌توان با قرار دادن تلفن‌هوشمند زیر آن، موزیک مورد نظر را دریافت کرده و از گوش دادن به آن لذت برد.

لینک دانلود ویدئو

مطمئنا این فناوری برای استفاده در مکان‌های عمومی برای انجام تبلیغات یا کنفرانس‌ها برای ارائه‌ی اطلاعات بسیار کاربردی خواهد بود. به‌طور قطع موفقیت این فناوری در گروی جلب نظر تولیدکنندگان تلفن‌های‌هوشمند برای تعبیه سنسور آن در تولیدات خود است.

برای مشاهده کلیه مقالات CES 2014 به آدرس zoomit.ir/ces/ مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات