اپل، کوکاکولا را پشت سر گذاشت و به با ارزش‌ترین برند دنیا تبدیل شد

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۹
مطالعه 2 دقیقه
اپل پس از پشت سر گذاشتن یک سال مالی پرسود توانست در جایگاه با ارزش‌ترین برند دنیا قرار گیرد.
تبلیغات

این گزارش که در روز دو شنبه توسط اینتربرند منتشر شده، نشان می‌دهد که کوکالا به رتبه سوم و اپل به رتبه اول جدول بهترین برندها تغییر وضعیت داده‌اند.

اینتربرند زیر نظر گروه Omnicom از سال 2000 در زمینه رتبه بندی برندهای مطرح دنیا فعالیت می‌کند.

اپل نه تنها توانسته جایگاه اول را در لیست 100 برند با ارزش دنیا تصاحب کند، بلکه این اولین بار است که کوکاکولا در این لیست اول نیست. این غول تولیدکننده نوشیدنی از همان سال 2000 که اینتربرند رتبه بندی شرکت‌ها را آغاز کرده بود، هر سال در صدر جدول قرار داشت.

اپل سال گذشته در رتبه دوم و در سال 2011 در رتبه هشتم جای داشت.

جز فرامپتون، مدیر ارشد اجرایی اینتربرند در این باره گفت:

امسال، اپل شاه است! هر سال کمپانی‌ها زندگی ما را تغییر می‌دهند، این تغییر تنها با محصولات آنها رخ نمی‌دهد، بلکه صفات و شخصیت آنها است که بیشترین تاثیر را دارد. این دلیلی است که اپل پس از 13 سال پادشاهی کوکاکولا، حال عنوان با ارزش ترین برند دنیا را از آن خود کرده است.

در این گزارش ارزش برند اپل چیزی در حدود 98.3 میلیارد دلار تخمین زده شده که نسبت به سال 2012 حدود 28 درصد رشد داشته است. کوکاکولا نیز با وجود رشد 2 درصدی توانسته به ارزش 79.2 میلیارد دلار برسد.

IBM که در سال 2012 در رتبه سوم لیست باارزش‌ترین برندهای دنیا قرار داشت حالا در رتبه چهارم جای گرفته و سامسونگ و اینتل نیز که به ترتیب در سال 2012 در رتبه‌های 8 و 9 جای داشتند، حالا در سال 2013 جابجا شده‌اند.

نکته جالب توجه در این لیست، وجود 6 شرکت فعال در حوزه فناوری در لیست 10 برند با ارزش دنیا است.

برای مشاهده لیست کامل 100 برند برتر دنیا به وب سایت Interbrand مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات