چرا باید حافظه‌های خارجی را Eject کرد؟

دوشنبه ۸ مهر ۱۳۹۲ - ۰۰:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
جدا کردن درایوهای خارجی در حال خواندن یا نوشتن اطلاعات بر روی آن‌ها، می‌تواند باعث مخدوش شدن و ازبین رفتن اطلاعات بشود. با این حال حتی زمانی که درایو شما مشغول خواندن نیست نیز جدا نمودن آن بدون Eject کردن ممکن است باعث از بین رفتن اطلاعات گردد.
تبلیغات

تقریبا اکثر سیستم‌عامل‌ها از روش حافظه‌ی نهان یا همان Caching برای افزایش بازدهی رایانه استفاده می‌کنند. در واقع سیستم عامل به طور معمول، برای انجام درخواست‌های کاربر صبر می‌کند تا به صورت همزمان همه‌ی آن‌ها را اجرا کند، که این مورد خاص در مورد فایل‌های کوچک بیشتر اتفاق می‌افتد. در واقع وقتی شما حافظه خارجی خود را ناگهان از رایانه جدا می‌کنید کل حافظه‌ی نهان پاک می‌شود و این به معنی از بین رفتن اطلاعات شماست. اما هنگامی که Eject را می‌زنید در واقع به سیستم‌عامل می‌گویید که باید حافظه نهان را خالی کند بنابراین سیستم عامل نیز مطمئن می‌شود که دیگر نیازی به این حافظه نیست و تمامی کارهای به تعویق افتاده را انجام می‌دهد.

چرا ویندوز چنین کاری را الزامی نمی‌داند؟

مک و لینوکس‌، بخش زیادی از درایوها را به عنوان حافظه‌ی نهان استفاده می‌کنند. در سوی دیگر ویندوز است که در این مورد هوشمندانه‌تر عمل می‌کند. در واقع از آن جایی که ویندوز می‌داند اکثر افراد علاقه‌ای به جدا نمودن ناگهانی حافظه‌های خارجی خود – مثل فلش درایو ها- دارند، ویژگی حافظه‌ی نهان را به طور پیش فرض غیر فعال کرده است، البته شما هنوز هم می‌توانید با کلیک راست و انتخاب گزینه Eject حافظه را جدا کنید. طبیعی است که با این حرکت هوشمندانه ویندوز، دیگر نگرانی برای از بین رفتن اطلاعات وجود ندارد. ولی باید توجه داشت که برای حافظه‌های جدانشدنی ویژگی حافظه‌ی نهان کماکان فعال است، گاهی هم ممکن است ویندوز حافظه‌ی جداشدنی شما را در گروه جدانشدنی‌ها به حساب بیاورد و این جاست که احتمال از بین رفتن اطلاعات وجود دارد. البته برای این مسأله هم ویندوز چاره‌ای اندیشیده است؛ شما می‌توانید از قسمت Device Manager تنظیمات هر دستگاه را برای ویژگی حافظه‌ی نهان، فعال یا غیرفعال کنید. کافی است به سربرگ Policies بروید و گزینه‌ی Quick Removal را انتخاب نمایید تا ویژگی حافظه‌ی نهان غیرفعال شود.خب بهتر است به ادامه مقاله بازگردیم، چون همچنان احتمال از بین رفتن اطلاعات حتی در ویندوز دوست‌داشتنی نیز وجود دارد!

چرا برای جدا نمودن درایوهای USB همیشه باید از Eject استفاده نمود؟

درست است که ویندوز نسبت به OS X و Linux هوشمندانه‌تر عمل می‌کند اما هنوز باید احتیاط کرد و گزینه‌ی Eject را انتخاب کرد. مشکل این جاست که گاهی اوقات در پس زمینه‌، برنامه‌ای از روی حافظه‌ی شما اجرا شده است و یا عملیاتی – مثلا کپی شدن اطلاعات یا اسکن شدن توسط ویروس یاب- در حال انجام است که جدا کردن ناگهانی ممکن است منجر به صدمه دیدن حافظه و اطلاعات آن بشود. با زدن گزینه‌یEject شما از فعال بودن برنامه یا عملیات آگاه می‌شوید و می‌توانید آن را متوقف کنید تا با خیال راحت حافظه‌ی را جدا کنید.در پایان باید گفت که هیچ دلیلی برایEject نکردن درایوها وجود ندارد و برای اطمینان از سلامت اطلاعات می‌بایست حتما درایو راEject کرد. البته باید ذکر کرد که کاربران ویندوز به لطف روش‌های هوشمندانه ویندوز، مشکلات کمتری را در زمینه‌ی جدا کردن درایوها تجربه خواهند کرد اما بهرحال هیچ وقت ایمنی ۱۰۰٪ نخواهد بود. پیشنهاد ما به شما این است کهEject کردن درایوهای خارجی را در لیست عادات همیشگی خود قرار دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات