ریچارد برنسون: شخصیت افراد بیشتر از مهارت آن‌ها در زمان استخدام اهمیت دارد

چهارشنبه ۳ مهر ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۳
مطالعه 1 دقیقه
مطمئنا شما سر ریچارد برنسون را می‌شناسید، سرمایه‌دار بزرگ انگلیسی که مالک یکی از گروه‌های تجاری بزرگ جهان، یعنی Virgin Group‌ است که متشکل از 400 شرکت مختلف می‌باشد. وی روز دوشنبه اظهاراتی را در مورد فاکتورهای استخدام اشخاص در شرکت‌های فعال در حوزه‌ی تکنولوژی عنوان کرد. با ما همرا باشید تا با عقاید وی بیشتر آشنا شویم.
تبلیغات

مرد میلیاردر دنیای تجارت روز دوشنبه مهم‌ترین فاکتورهای موجود در استخدام را در حساب‌کاربری خود درLinkedIn تشریح کرد و مهم‌ترین فاکتور را شخصیت افراد ذکر کرد. او این مورد را مهم‌تر از استعداد و توانایی افراد در عنوان شغلی را بیان کرد. به عقیده‌ی وی افرادی که دارای روحیه‌ی دوستانه، شوخ‌طبع هستند و در پی کمک به همکاران خود در محیط کار باشند، لایق‌ترین و مناسب‌ترین افراد برای تصاحب عناوین شغلی هستند.

او همچنین اضافه کرد:

افراد قادرند دانش مربوط به کار خود را در مدت کوتاهی پس از اشتغال به آن کسب نمایند. پس ار حدود سه ‌ماه فرد موردنظر تمامی زیرو بم کار خود را فرا خواهد گرفت. اگر شخصیت فرد متقاضی شما را راضی کرد، مرحله‌ی بعد کنترل استعدادها و توانایی‌ها است. افرادی برای انجام کار مناسب هستند که قابلیت کار و فعالیت در چندین زمینه‌ی مختلف را داشته باشند، شخصیت‌هایی که قادرند در قالب یک تیم به کار بپردازند و در صورت نیاز قادر به انجام کارهای گوناگون و مختلفی باشند. هرچند وجود افراد صاحب‌نظر و متخصص در حوزه‌های تخصصی نیز بسیار ضروری است.

این روش یکی از بهترین روند‌های استخدام افراد در حوزه‌ی تکنولوژی است، در حالی که شرکت‌های نوپا در این حوزه، بر سر استخدام افراد متخصص و با تجربه با یکدیگر در حال رقابت هستند.

در ادامه وی مخالفت خود را با استخدام گروهی افراد اعلام کرد، به عقیده‌ی وی در برخی از اوقات، شرکت‌ها برای پر کردن جاهای خالی و ادامه‌ی روند کاری خود، استانداردهای موجود در استخدام افراد را نادیده گرفته و افراد را بصورت گروهی استخدام می‌کنند.

او همچنین به مدیران و مسئولین نیروی انسانی شرکت‌ها نیز هشدار می‌دهد، چراکه به عقیده‌ی وی نمی‌توان افراد را از طریق یک جلسه‌ی مصاحبه شناخت. از نظر وی جلسات مصاحبه استرس و فشار فراوانی بر روی متقاضی وارد می‌کنند که در نتیجه نمی‌توان نتیجه‌گیری مناسبی را در این مورد داشت.

ریچارد برنسون مدیران را از استخدام افراد مطیع و فرمانبردار نیز منع کرده است، از نظر وی فرد استخدام شده باید دارای روحیه کار تیمی بوده و فقط نظرات دیگران را تایید نکند.

از استخدام افراد رک‌گو و افرادی که متفاوت از دیگران می‌اندیشند، واهمه‌ای نداشته باشید. شاید این افراد در ابتدا در شغل خود جاافتاده نباشند ولی به‌مرور زمان این افراد خود را اثبات خواهند کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات