آیپد خود را به یک اسکنر سه بعدی تبدیل کنید

سه‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
فناوری چاپ سه بعدی روز به روز محبوب‌تر می‌شود و از این رو، همواره شاهد ساخت یک ابزار جدید مرتبط با این فناوری هستیم. اما دوربین‌های سه بعدی معمولا قیمت بالایی دارند و کاربران حاضر به تهیه آنها نیستند. حال یک استارتاپ جدید چاره‌ای جالب اندیشیده است.
تبلیغات

این ابزار تازه در واقع مجموعه‌ای از سنسورها است که به پشت آیپد متصل شده و امکان ذخیره تصاویر سه بعدی را میسر می‌سازد. سپس می‌توان از اطلاعات سه بعدی ذخیره شده از اشیاء، برای چاپ سه بعدی آنها استفاده شود. از این سنسور حتی می‌توان برای اجرای بازی‌های واقعیت افزوده نیز بهره برد.

این سنسور اشیاء محیط را به سرعت اسکن سه بعدی نموده و سپس اطلاعات مربوط به فاصله و هندسه جسم را ذخیره می‌کند. بالافاصله پس از اسکن جسم، اطلاعات مربوط به ابعاد آن در اختیار آیپد قرار می‌گیرد تا نرم افزارهای مختلف از آن‌ها استفاده کنند.

این سنسور حتی از دوربین خود آیپد نیز برای اسکن دقیق اجسام بهره می‌برد. در واقع دو سنسور موجود برروی این ابزار با دوربین آیپد و سنسورهای داخلی مانند شتاب سنج و ژیروسکوپ تبلت جفت شده و با یکدیگر برای اسکن صحیح اجسام مشارکت می‌کنند.

پیش از این، از طریق نرم افزار 123D Catch طراحی اجسام سه بعدی در آیپد میسر شده بود، اما سنسورهای Occipital از زبان متفاوتی استفاده می‌کنند که نرم افزار 123D قادر به درک آنها نیست.

این پروژه به تازگی در کیت استارتر مطرح شده و توانسته نظر بسیاری از سرمایه گذاران را به خود جلب کند. انتظار می‌رود به زودی این محصول به تولید انبوه رسیده و برای آیپد عرضه گردد. برای درک بهتر نحوه کارکرد دستگاه پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی ادامه مطلب را تماشا کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات