BMW i8، جدیدترین خودروی اسپورت هیبریدی بی‌ام‌و با قیمت 135,000 دلار

سه‌شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۹
مطالعه 2 دقیقه
کمپانی خودروسازی آلمانی بی‌ام‌و این هفته و طی نمایشگاه سالیانه خودروی فرانکفورت از جدیدترین خودروی اسپورت هیبریدی خود پرده برداشت. این خودروی جدید یکی از بهترین خودروهای اسپورت با موتور هیبریدی در جهان محسوب شده و قیمت پایه آن از 135,925 دلار شروع می‌شود.
تبلیغات

بی‌ام‌و اذعان نموده که i8 از اوایل بهار سال آینده در بازار آمریکا عرضه می‌شود. این خودرو که با معماری مخصوص خودروهای سری i این کمپانی به نام LifeDrive طراحی شده، مجهز به ماژول Life برای سرنشینان است که به جای پلاستیک، به طور کامل از جنس فیبر کربن ساخته شده است. سیستم رانش BMW i8 این قابلیت را دارد که با استفاده از باتری‌های ولتاژ بالا حرکت کرده و بی‌ام‌و از سنسورها و ابزارک‌های ویژه ناوبری و تشخیص موقعیت در آن استفاده نموده است. بدنه این خودرو نیز از آلومینیوم ساخته شده است.

وزن i8 چیزی در حدود 1490 گیلوگرم است و به همین دلیل میزان مرکز ثقل آن اندک و ناچیز است. مهندسان بی‌ام‌و در طراحی این خودرو سعی نموده‌اند تا وزن آن را به طور مساوی در تمام بخش‌ها تقسیم کنند.

درهای این خودرو نیز به سمت بالا و به شکل بال، باز و بسته می‌شوند و چراغ‌های جلو نیز به طور کامل متشکل از لامپ‌های LED می‌باشند.

سیستم انتقال نیرو در i8 با استفاده از یک موتور 3 سیلندر بنزینی مجهز به سیستم توربوی TwinPower صورت می‌گیرد. حجم موتور این خودرو 1.5 لیتر بوده و توانایی ایجاد 231 اسب بخار نیرو به همراه گشتاور 236 پوند بر فوت را دارد. انتقال نیرو نیز با استفاده از یک سیستم خودکار 6 سرعته به چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد.

i8، همچنین مجهز به یک موتور الکتریکی است که قادر است به طور همزمان با موتور بنزینی کار کند و از این طریق می‌تواند میزان 131 اسب بخار نیرو و گشتاور 184 پوند بر فوت اضافه را تامین کند. نیروی حاصله از موتور الکتریکی با استفاده از سیستم خودکار دو سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

انرژی مورد نیاز موتور الکتریکی نیز از باتری‌های lithium-ion با ظرفیت 5 کیلووات در ساعت تامین می‌شود.

همچنین می‌توان تنها با استفاده از موتور الکتریکی مسافت 35 کیلومتر را با سرعت متوسط 120 کیلومتر بر ساعت طی کرد. حالت‌های دیگر طی مسافت عبارت‌اند از: Comfort (با قابلیت طی مسافت 498 مایل)، Sport و Eco-Pro.

نظر شما در مورد این خودرو چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات