ایکس باکس وان و نیاز به پرداخت 60 دلار به طور سالیانه برای بهره مندی از امکانات جدید

پنج‌شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
کنسول بعدی مایکروسافت به همراه کینکت جدید، 499 دلار قیمت دارد، با این وجود، ناگزیرید برای استفاده از برخی ویژگی‌ها و خدمات جدید آن 59.99 دلار دیگر نیز در قالب اشتراک سالیانه شبکه Live بپردازید. امکاناتی که برایشان بسیار تبلیغ شده و از جمله ویژگی‌های منحصر به فرد ایکس باکس جدید به حساب می‌آیند. ادامه مطلب و جزئیات بیشتر را از دست ندهید.
تبلیغات

از مهم‌ترین سرویس‌های وابسته به خرید حساب طلایی Xbox Live، می‌توان به سیستم Game DVR اشاره کرد که امکان ذخیره سازی و به اشتراک گذاری ویدیو‌ی لحظات ضبط شده بازی‌ها را فراهم می‌کند. تماس تصویری از طریق اسکایپ و کنترل تلویزیون به وسیله رابط کاربری ویژه و دسترسی به اینترنت اکسپلورر هم از دیگر امکانات انحصاری دارندگان اشتراک لایو است.

این محدودیت‌ها از جانب مایکروسافت، سابقه‌ای دیرینه دارد و در ایکس باکس 360 هم برای دسترسی به سرویس‌های تحت وبی چون NetFlix یا Hulu باید مبالغ اضافه‌ای پرداخت می‌کردیم. البته بهای اشتراک یک ساله طلایی ایکس باکس لایو هنوز افزایش نیافته است و این را می‌توان یک نکته مثبت تلقی کرد، هرچند که این موضوع  برای کاربران ایرانی، اهمیت چندانی ندارد. از سوی دیگر در پلی استیشن 4 هم، بازی‌های آنلاین و چند نفره مستلزم پرداخت اشتراک است.

اقدامات اخیر مایکروسافت و سونی، از مسئله رفع و رجو شده‌ی نیاز به اتصال دایمی به اینترنت تا اجبار به خرید اکانت لایو، بحث‌های زیادی را میان کاربران و گیمرهای حرفه‌ای برانگیخته و معلوم نیست آینده‌ی این محصولات با روند فعلی به کدامین سوی خواهد رفت.

در تصویر زیر، تمامی خدماتی که منحصرا به کاربران شبکه‌ی لایو ارائه می‌شود، برای هر دو کنسول ایکس باکس وان و 360 آورده شده است:

xbox-gold-one-features
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات