اضافه شدن قابلیت‌های لمسی به آخرین نسخه آزمایشی از مرورگر کروم

سه‌شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹
مطالعه 2 دقیقه
گوگل به تازگی یک سری قابلیت‌های لمسی را به مرورگر کروم خود اضافه نموده است. این اقدام گوگل، نشان دهنده توجه بیش از پیش غول جستجوی دنیا، به وسایل مجهز به صفحات نمایش لمسی است.
تبلیغات

جهان به آرامی به سمت استفاده هر چه بیشتر از دستگاه‌های مبتنی بر صفحات نمایش لمسی قدم بر می‌دارد. این موضوع را می‌توان از اقدام مایکروسافت در پشتیبانی بخش زیادی از ویندوز 8 از این فناوری استنباط کرد. حال، گوگل قصد دارد تا از قابلیت‌های فراوان این فناوری جالب، در مرورگر محبوب خود یعنی کروم نیز استفاده نماید.

اولین ویژگی اضافه شده، قابلیت حرکت بین صفحات وب، تنها با استفاده از کشیدن انگشت از سمت چپ به راست و بالعکس است. این قابلیت چندان هم جدید نیست زیرا مایکروسافت در نسخه دهم مرورگر اینترنت اکسپلورر در ویندوز 8 نیز از آن استفاده کرده بود. قابلیت لمسی بعدی، قابلیت کوچک/بزرگ نمایی صفحات وب با استفاده از ژست‌های لمسی است.

نسخه فعلی مرورگر کروم برای ویندوز 8 که با رابط کاربری مترو ویندوز 8 سازگار است، فاقد هر گونه قابلیت لمسی است. اما اقدام اخیر گوگل نشان می‌دهد که آنها در تلاش هستند تا پشتیبانی از صفحه های لمسی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.‎

به نظر می‌رسد که دلیل اصلی اضافه شدن قابلیت‌های لمسی به مرورگر کروم، عرضه یک نسخه جدید از کروم‌بوک پیکسل است که مجهز به فناوری صفحه لمسی می‌باشد.

برای آزمایش نمودن قابلیت‌های اضافه شده به این نسخه جدید از کروم، باید کمی صبر کنید تا نسخه پایدار آن منتشر شود.

نظر شما در این مورد چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات