بالمر گفت: ویندوز ویستا تاسف برانگیزترین موضوع در زمان مدیریت او بوده است

شنبه ۲ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۱
مطالعه 2 دقیقه
استیو بالمر، مدیر عامل فعلی مایکروسافت که حداکثر تا 12 ماه آینده جای خود را به شخص دیگری خواهد داد، زمان را مناسب دانسته تا در مورد تجربه 13 ساله‌اش به عنوان مدیرعامل مایکروسافت سخن بگوید. او در مصاحبه خود با خبرنگار ZDNet گفته است که بزرگترین دستاوردش طی 33 سال فعالیت او در مایکروسافت ایفای نقش با اهمیت حتی در زمان تولد کامپیوترهای شخصی بوده است.
تبلیغات

بالمر از ابتدای راه مایکروسافت این شرکت را همراهی کرده و از همان زمان شکل گیری کامپیوترهای شخصی (PC) نقش کلیدی را در این شرکت ایفا نموده است. اما بالمر تاسف برانگیزترین محصول در کل زمان مدیریتش در مایکروسافت را ویندوز ویستا می‌داند که به خاطر آن خود را نیز سرزنش می‌کند.

بالمر گفت آنها در میانه راه توسعه و تولید ویندوز ویستا مجبور به حذف قابلیت‌های جذابی شدند که وعده آنها را در کنفرانس BUILD 2003 داده بودند. او پیش از این نیز به روند طولانی مدت توسعه ویندوز ویستا اشاره کرده بود و اذعان داشت که:

ما سعی کردیم تا یک کار بسیار بزرگ را انجام دهیم اما در این راه هزاران ساعت از نیروی کار و خلاقیت را از دست دادیم.

ویندوز ویستا که با نام رمز لانگهورن شناخته می‌شد، قرار بود 2 تا 3 سال پس از عرضه ویندوز XP منتشر شود، اما روند تولید آن بیش از 5 سال به طول انجامید و به این ترتیب چندین فصل تعطیلات که احتمالا سود بسیار زیادی را برای مایکروسافت به همراه می‌داشت از دست رفت.

بالمر پس از بازنشستگی در مایکروسافت چه خواهد کرد؟

هنوز مشخص نیست که بالمر پس از ترک مایکروسافت چه کار خواهد کرد. او گفته است: «راستش را بخواهید نمی‌دانم!» او در ادامه گفته که زمان برای فکر کردن به چنین موضوعی را نداشته است:

تمام زندگی من صرف خانوده‌ام و مایکروسافت شده است. من از این بابت لذت می‌برم که فصل تازه‌ای قرار است شروع شود، فصل دوم. من جنبه دیگر زندگی را تجربه خواهم کرد، در مورد خودم بیشتر یاد خواهم گرفت. اما من هدف مشخصی برای پس از ترک مایکروسافت در ذهن ندارم.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات