گیگابایت در نظر دارد تا پایان سال میلادی جاری، 20 میلیون مادربرد را به فروش برساند

جمعه ۱۴ تیر ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
آیا تصور می‌کنید که بازار کامپیوترهای شخصی در رکود به سر می‌برد؟ این تصوری است که امروزه اغلب افرادی که با دنیای مجازی سر و کار دارند به نوعی با آن مواجهند. اما آمار و ارقامی که موسسه DYI منتشر کرده است خلاف این موضوع را اثبات می‌کند.
تبلیغات

اخیرا خبرهای بسیار خوبی در مورد کامپیوتر‌های شخصی و بالطبع بازار آن به گوش می‌رسد. از نسل جدید پردازنده‌های هسول اینتل گرفته تا پردازنده‌های ریچلند AMD، همه گویای آینده‌ای درخشان در بازار کامپیوترهای شخصی هستند.

جنگ انویدیا و AMD نیز وارد فاز جدیدی شده است. این دو کمپانی بزرگ در حال جنگیدن برای معرفی کارت‌های گرافیکی قدرتمندتر هستند. حال که تمامی امکانات برای فراهم کردن یک کامپیوتر شخصی مهیا شده است، گیگابایت در نظر دارد تا با فروش مادربوردهای جدید خود، پول هنگفتی بدست آورد.

طبق آمار منتشر شده از سوی Digitimes، گیگابایت توانسته در سه ماهه دوم سال 2013 میلادی، 4.8 میلیون دستگاه مادربورد ساخت خود را به فروش برساند که اگر میزان فروش سه ماهه نخست امسال را به این مقدار بیفزاییم، این کمپانی به تنهایی 9.9 میلیون دستگاه مادربورد را تنها در 6 ماه ابتدایی امسال فروخته است.

گیگابایت در نظر دارد تا در 6 ماهه دوم امسال، پایش را از این هم فراتر گذاشته و رکورد فروش 6 ماه ابتدایی امسال را بشکند. اگر این اتفاق رخ دهد، این کمپانی تایوانی می‌تواند دست‌کم 20 میلیون دستگاه مادربورد را ظرف مدت یک‌ سال به فروش برساند.

با وجود این‌که گیگابایت در صنعت ساخت مادربورد بسیار قوی عمل نموده و توانسته جایگاه خود را در این زمینه تثبیت نماید، اما همچنان به تولید نوت‌بوک‌ و تبلت‌های ساخت خود ادامه می‌دهد. انتظار می‌رود میزان فروش این دستگاه‌ها نیز چیزی در حدود 230,000 دستگاه در سال 2013 باشد.

علاوه‌ بر این‌ها، این کمپانی به تازگی وارد دنیای گوشی‌های هوشمند شده و قصد دارد گوشی‌های خود را بیشتر در بازار آمریکا به فروش برساند.

درست است که گجت‌های هوشمند توانسته‌اند نفوذ خود را به شدت در بازار گسترش دهند، اما با استناد به این آمار و ارقام متوجه می‌شویم که کامپیوترهای شخصی نیز هنوز هم طرفداران خاص خود را دارند و به طور کامل از دور رقابت خارج نشده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات