اریک اشمیت: روابط گوگل با اپل رو به بهبود است

شنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
سه شنبه گذشته، اریک اشمیت -عضو هیئت مدیره و مدیرعامل سابق گوگل- از موضوع جالبی پرده برداشت واعلام کرد که پس از برگزاری چندین جلسه، روابط گوگل با اپل بهبود یافته است. اما آیا چنین موضوعی صحت دارد و پس از اختلافات شدید بین آنها، دو ابر قدرت دنیای موبایل وارد صلح خواهند شد؟
تبلیغات

اریک اشمیت در صحبت‌های خود به ستایش اپل در کنار گوگل پرداخت و گفت: «دو کمپانی افتخارآمیز، کارآمد اما متفاوت»

گوگل و اپل پیش از جان گرفتن اندروید، ارتباط بسیار نزدیکی با یکدیگر داشتند. اریک اشمیت و استیو جابز مرحوم نیز بیش از یک دهه با یکدیگر هم کاری نمودند تا اینکه گوگل دو سیستم عامل اندروید و کروم را برای رقابت با آیفون و مک اپل عرضه کرد.

جالب است بدانید که اریک اشمیت تا پیش از سال 2009 عضو هیئت مدیره اپل بود و همزمان سمت مدیریت عامل گوگل را نیز برعهده داشت. استیو جابز در سال‌های پایان عمرش از اشمیت انتقاد کرد که از اطلاعات سری اپل برای قدرت بخشیدن به اندروید بهره برده است. استیو جابز حتی آرزوی مرگ اندروید را داشت چون اندروید را یک محصول دزدی بر می‌شمرد:

اگر لازم باشد آخرین نفس های خود به همراه هر پنی از 40 میلیارد دلار پول نقد اپل در بانک را صرف خواهم کرد تا این اشتباه را درست کنم. من می خواهم اندروید را نابود کنم چون یک محصول دزدی است. من تمایل دارم تا از گرمای هسته ای در این نبرد استفاده کنم.

اشمیت در سال 2009 هیئت مدیره اپل را ترک کرد و از همان زمان نبردهای قضایی و اختلافات شدید بین اپل و گوگل آغاز شد و اپل همواره تلاش کرد تا نفوذ گوگل در سیستم‌عامل‌های خود را کاهش دهد و در همین راستا، سرویس‌هایی نظیر یوتیوب و نقشه را از iOS حذف کرد.

اریک اشمیت همواره اختلاف بین او و استیو جابز را تکذیب می‌کرد و در همین راستا اظهار نظر تازه او در رابطه با بهبود ارتباط بین گوگل و اپل نیز، قافل گیر کننده نیست. حال باید منتظر ماند و دید آیا واقعا ارتباط بین این دو غول دنیای فناوری بهبود خواهد یافت یا اپل همچنان بر عدم استفاده از سرویس‌های گوگل پافشاری خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات