سونی دوربین جدید 24.3 مگاپیکسلی سایبرشات مدل RX1R را با سنسور full-frame معرفی کرد

پنج‌شنبه ۶ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
مطالعه 2 دقیقه
سونی آخرین مدل از دوربین‌های سایبرشات سری RX را معرفی کرد. دوربین RX1R مجهز به سنسور 24.3 مگاپیکسل 35 میلی‌متری مدل full-frame است. این سنسور در نسل پیشین این دوربین یعنی RX1 نیز استفاده شده بود. به گفته سونی، RX1R ویژگی‌های زیادتری نسبت به RX1 دارد؛ از جمله اینکه کیفیت تصاویر گرفته شده توسط این دوربین نسبت به دوربین‌ها نسل پیشین این شرکت بسیار بیشتر شده است. سونی ادعا می‌کند که عکس‌های گرفته شده توسط دوربین RX1R شفاف‌ترین در نوع خود می‌باشند.
تبلیغات

RX1R مورد ستایش بسیاری از کارشناسان قرار گرفته است زیرا علی‌رغم جثه کوچکش تصاویر بسیار با کیفیتی تولید می‌کند. کارشناسان معتقدند یکی از دلایلی که RX1R تصاویرباکیفیتی تولید می‌کند این است که سونی از قرار دادن فیلتر low-pass که در دوربین RX1 استفاده شده بود، در این دوربین اجتناب کرده است. این فیلتر برای حذف مصنوعات تصویری مورد استفاده قرار می‌گرفت اما تاثیر زیادی بر کیفیت عکس‌های خروجی می‌گذاشت و به همین دلیل سونی تصمیم گرفت که در RX1R این فیلتر را به طور کامل حذف کند.

به گفته سونی در بعضی از شرایط خاص ممکن است عکاسان شاهد اضافه شدن رنگ‌های مصنوعی به عکس‌های خود باشند که این عمل به این خاطر صورت می‌گیرد تا تصویری زیبا و با کیفیت‌تر بدست آید اما تمام تلاش این کمپانی ژاپنی این بوده است تا تصاویر آنگونه که در عالم واقعیت هستند، ضبط شوند و به اصطلاح طبیعی باشند.

RX1R 2

این دوربین همچون RX1 مجهز به لنز کارل زایس مدل Sonnar T F2 می‌باشد.

از امکانات دیگر این دوربین می‌توان به پشتیبانی کردن از تکنولوژی TRILUMINOS اشاره کرد. این تکنولوژی برای برقراری ارتباط دوربین با تلویزیون‌های Bravia سونی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

می‌توانید هنگام خرید RX1R، میکروفون مخصوص آن را نیز تهیه کنید. استفاده از این میکروفون هنگام ضبط تصاویر HD بسیار نتیجه بخش خواهد بود.

sony-cybershot-rx1r-3

ابعاد و اندازه این دوربین دقیقا مشابه RX1 است اما سونی تغییرات جزئی را در طراحی RX1R در نظر گرفته تا عکاسان، راحت‌تر از گذشته بتوانند با آن کار کنند.

این دوربین هم اکنون و از طریق وب‌سایت سونی با قیمت 2.800 دلار پیش‌فروش می‌شود و قرار است تا چند هفته دیگر روانه بازار شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات