شاتر: جذاب‌ترین تصاویر علم و فناوری هفته

سه‌شنبه ۴ تیر ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۷
مطالعه 4 دقیقه
‫‫اگر به هنر عکاسی و تماشای تصاویر علمی علاقه‌مند هستید، از این آلبوم زیبا لذت خواهید برد. در این قسمت از «شاتر»، همانند هفته‌های قبل، جذاب‌ترین تصاویر علمی هفت روز گذشته را برای شماگردآوری کرده‌ایم. در ادامه با زومیت همراه باشید.‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬ ‬‬ ‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬‬
تبلیغات

اینترنت بی‌سیم بادکنکی

01

بالونی بر فراز آسمان، می‌کوشد اینترنت بی‌سیم را دراختیار کاربرانی که در مناطق دور افتاده قرار دارند نیز قرار دهد. این بالون بخشی از پروژه‌ی «لون» شرکت گوگل است که به صورت آزمایشی در نزدیکی دریاچه‌ی تِکاپو در نیوزیلند به هوا فرستاده شده است.

دود سفید

02

هواپیمای جنگنده‌ی داسالت رافائل، متعلق به نیروی هوایی ارتش فرانسه، در خلال برگزاری مانوری به مناسبت پنجاهمین سالگرد نمایشگاه هوایی پاریس در هوا هنرنمایی می‌کند.

آسمان دود گرفته

03

آتش‌سوزی در جنگل‌های بارانی اندونزی موجب شده تا کلان شهرهای سنگاپور با مسئله‌ی آلودگی هوا دست‌وپنجه نرم کنند. در این تصویر مشهود است که آسمان‌خراش‌ها در دود گرفتار شده‌اند.

پنجره‌ای رو به جهان

04

نمایی از کره‌ی زمین از ایستگاه فضایی بین‌المللی (ISS). جالب اینکه کپسول فضایی سایوز روسیه نیز در سمت چپ زمینه‌ی این تصویر قابل مشاهده است.

گربه‌ی پیوندی

05

زیتا نام گربه‌سانی است که از ترکیب شیر و ببر بدست آمده و به آن Liliger می‌گویند. زیتا و توله‌اش در باغ‌وحشی در شهر نواسیبیریسک روسیه به خوبی و خوشی با هم زندگی می‌کنند.

واقعیت مجازی

06

شرکت ژاپنی کانن (Canon) که در زمینه‌ی تولید دوربین و تجهیزات اپتیکی پیشرفته فعالیت می‌کند، به‌تازگی نمونه‌ای از دوربینی مخصوص واقعیت مجازی ساخته که واقعیت و رویا را با هم ترکیب می‌کند. آن‌ها از دستاورد تازه‌ی خود در نمایشگاه واقعیت مجازی توکیو پرده‌برداری کردند. قرار است این دوربین مفهومی (کانسپت) تا پایان سال وارد بازار شود.

باند پرواز

07

صنعت هوافضای بریتانیا برخی از طرح‌های مفهومی و نوآورانه‌ی خود را از بایگانی بیرون کشیده است، که شامل پلتفرم‌های پرنده‌ای است که هواپیماها می‌توانند در هوا روی آن فرود آیند.

قایق خورشیدی

08

جرارد دی‌آبوویل روی قایق خورشیدی Turanor PlanetSolar ایستاده است. این قایق خورشیدی بزرگ‌ترین نمونه‌ی ساخته شده‌ی در این زمینه در جهان است که در آب‌های نیویورک پهلو گرفته است.

حضور چشمگیر

09

نهنگی که هنرمندان بلژیکی در کناره‌ی رودخانه‌ی تیمز در گرینویچ ساخته‌اند نظر هر رهگذری را به خود جلب می‌کند.

در میان خرابه‌ها

بررسی تلفن هوشمند Xperia M2 Aqua سونی

آتش در جنگل‌های نزدیک کولورادو اسپرینگز امریکا مهار شده. حال آهویی در میانه‌ی خرابه‌ها به‌دنبال مأمن و سرایی برای خود است. کارشناسان سازمان آتش‌نشانی احتمال می‌دهند این یک آتش‌سوزی عمدی بوده است.

توضیح: با سپاس از زحمات جناب آقای مهندس عباس جعفری و انتشارات گیتا‌شناسی؛ برای افزایش دقت ترجمه‌های این سری از مقالات زومیت و برگردان صحیح نام‌های جغرافیایی از «دانشنامه‌ی گیتاشناسی» (دوره‌ی دو جلدی) استفاده شده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات