AMD پردازنده‌های Athlon X4 FM2 مبتنی بر معماری ریچ‌لند را معرفی کرد

یک‌شنبه ۲ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۰
مطالعه 1 دقیقه
کمپانی AMD بی سر و صدا اقدام به معرفی سری جدید پردازنده‌های Athlon مبتنی بر معماری ریچ‌لند نموده است. این پردازنده‌ها در اصل نسل جدید پردازنده Athlon X4 هستند که تحت سوکت FM2 کار می‌کنند.
تبلیغات

تنها تفاوت موجود بین این CPUهای جدید و APUهای ریچ‌لند در این است که آن‌ها از واحد گرافیکی یکپارچه بهره نمی‌برند. از دیگر ویژگی این چیپ‌ها می‌توان به سرعت کلاک بیشتر  و قابلیت اورکلاک نمودن اشاره کرد. APUها دارای CPU و GPU می‌باشند اما CPUهای سری Athlon فاقد GPU داخلی هستند.

مقاله‌های مرتبط:

    به طور قطع کمپانی AMD با ارائه این پردازنده‌های جدید، آن دسته از مشتریانی را هدف قرار داده که تمایل دارند علاوه بر پرداخت پول کم از کارت گرافیک مستقل برای انجام امور گرافیکی استفاده نمایند.

    AMD دو مدل پردازنده سری Athlon X4 را برای عرضه آماده نموده است که اولی مدل 760K و دومی مدل 760K Black Edition می‌باشند. تنها تفاوت بین این دو مدل این است که در مدل Black Edition، قابلیت مولتی‌پلایر آنلاک است تا کاربر به راحتی قادر به اورکلاک کردن پردازنده باشد.

    هر دوی این پردازنده‌ها دارای 4 هسته با سرعت کلاک 3.8 گیگاهرتز هستند که در صورت نیاز سیستم به پردازش سنگین، موقتا بصورت خودکار تا فرکانس  4.1 گیگاهرتز افزایش می‌یابد. نسخه Black Edition این پردازنده حدودا 130 دلار و نسخه استاندارد آن 100 دلار قیمت‌گذاری شده‌اند.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات