اپل از نسل جدید مک‌بوک ایرهای سبک و باریک خود پرده برداشت

دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۳:۲۷
مطالعه 2 دقیقه
همان‌طور که از مدتی پیش شایع شده بود، اپل قصد به روز کردن MacBook Airهای خود را داشته و بالاخره امشب مثل سال‌های گذشته در کنفرانس خود از نسل جدید مک‌بوک ایر پرده برداشت. در ادامه می‌خواهیم به بررسی یکی از بهترین، سبک‌ترین و باریک‌ترین کامپیوترهای حال حاضر جهان بپردازیم. دستگاه کوچکی که به نوعی آغاز اولترابوک‌های فعلی بود و حالا به جدیدترین سخت‌افزار روز مجهز می‌شود. با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

این بار هم مثل سال 2010 با یک مک‌بوک ایر فوق‌العاده یا به عبارتی کامل و بی‌نقص روبرو هستیم. نسخه‌ی جدید در مدل‌های 11.6 و 13.3 اینچی عرضه می‌شود. اولین تغییری که برای همه‌ی دوستداران مهم است، استفاده از سیلیکون‌های جدید یا به عبارتی پردازنده‌های هسول از اینتل می‌باشد.

هسول از نظر مصرف باتری پیشرفت خوبی نسبت به نسل قبلی دارد و پردازنده‌ی گرافیکی آن نیز در حد قابل توجهی بهبود یافته است. اپل با استفاده از پردازنده‌های هسول، قول عمر باتری 12 ساعتی را در مورد مدل 13.3 اینچی به مشتریان می‌دهد. مدل 11.6 اینچی نیز 9 ساعت شارژ باتری نگه می‌دارد. در نسل قبلی مک‌بوک ایرها این اعداد به ترتیب 7 و 5 ساعت بودند بنابراین شاهد پیشرفت خوب اینتل و اپل هستیم.

پردازنده‌ی گرافیکی هسول نیز حدود 40 درصد سریع‌تر از نسل قبلی است.

اپل هنوز در مورد اینکه از کدام‌یک از هسولی‌ها استفاده می‌کند، چیزی نگفته ولیکن می‌توان پردازنده‌های Core i5 و Core i7 با ولتاژ کاری فوق‌العاده پایین را برای محصول انتخاب کرد و سفارش داد. این دسته از پردازنده‌های هسول از پردازنده‌ی گرافیکی HD 5000 استفاده می‌کنند.

علاوه بر تغییر مهمی که در بحث پردازنده رخ داده، تراشه‌ی جدیدی برای وای‌فای استفاده شده است، 802.11ac در نسل جدید مک‌بوک‌ ایرها قابل استفاده خواهد بود. حافظه‌ی فلش استفاده شده نیز نهایتاً تا 45 درصد سریع‌تر از نسل قبل است.

هر دو مدل از همین امروز در وب‌سایت اپل قرار گرفته‌اند. قیمت نسل قبلی هم کاهش یافته است. مدل 13.3 اینچی با 128 گیگابایت حافظه به قیمت 1099 و مدل 256 گیگابایتی نیز به قیمت 1299 دلار به فروش می‌رسد. در مورد مدل 11.6 اینچی با حافظه‌ی 128 یا 256 گیگابایتی هم قیمت 999 دلار و 1199 دلار خواهد بود. در تمام مدل‌ها از پردازنده‌ای با سرعت کلاک 1.3 گیگاهرتز استفاده می‌شود و 4 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز در کنار آن قرار می‌گیرد.

بنا به انتخاب مشتری استفاده از پردازنده‌ی 1.7 گیگاهرتزی Core i7 و یا 512 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و همچنین 8 گیگابایت حافظه‌ی رم نیز امکان‌پذیر است.

در نهایت به افرادی که مک‌بوک ایر را به خاطر داشتن صفحه نمایش خوب و رزولوشن بالا دوست دارند می‌گوئیم که تغییری در این بخش اعلام نشده است، بنابراین همان صفحه نمایش قبلی در نسل جدید استفاده می‌شود.

خبرهای بیشتر را در صفحه اختصاصی WWDC 2013 مطالعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات