شایعه «بوت مستقیم به دسکتاپ» در ویندوز 8.1

دوشنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۵
مطالعه 2 دقیقه
بسیاری از کاربران قدیمی ویندوز همواره از عدم امکان بوت مستقیم به حالت دسکتاپ در ویندوز 8 اعلام نارضایتی می‌کنند. اما خوشبختانه طبق آخرین شواهد بدست آمده به نظر می‌رسد که، مایکروسافت در حال کار بر روی گزینه‌ای در ویندوز ۸.۱ است که به کاربر اجازه بوت مستقیم به حالت دسکتاپ را می‌دهد.
تبلیغات

گزینه ای در ویندوز ۸.۱ برای بوت مستقیم به دسکتاپ؟ این جدیدترین شایعه جذابی است که اواخر هفته گذشته منتشر شد. آیا این شایعه برخاسته از یک تفکر و خیال واهی است؟ شایعه ای که از یک پست در WinBeta و به نقل از یک سایت روسی زبان به عنوان منبع، نشأت گرفته است.

آنچه مشخص است، در ویندوز ۸.۱ کدی وجود دارد که مترو را غیرفعال نموده و به صورت خودکار، شما را مستقیماً به دسکتاپ می فرستد.

با توجه به بحث برانگیز بودن استفاده از کاشی های مترو برای خیلی از کاربران، مسلماً ویژگی بوت مستقیم به حالت دسکتاپ برای اغلب آن‌ها کاربردی خواهد بود.

طبق تحقیقات مؤسسه پژوهشی-بازاریابی IDC، پس از ۴ ماه از ارائه رسمی ویندوز ۸، سختی کار با رابط گرافیکی جدید، بسیاری از کاربرانی که از سخت‌افزار لمسی استفاده نمی‌کنند را گیج نموده است. از همین رو بسیاری از کاربران ترجیح می‌دهند وقت خود را در حالت دسکتاپ ویندوز سپری کنند.

IDC پا را فراتر گذاشته و اعلام کرده است که این موضوع، مهم‌ترین علت عدم توفیق مایکروسافت در فروش ویندوز ۸ (آنطور که انتظار می رفت) می‌باشد.

برای رفتن مستقیم به دسکتاپ در ویندزو 8 نیز راه حل‌هایی وجود دارد، اما بصورت پیش فرض در ویندوز وجود ندارد و بسیاری انتظار دارند تا خود مایکروسافت این قابلیت را در اختیار کاربران قرار دهد. به هر حال باید منتظر کنفرانس  بعدی مایکروسافت در خرداد ماه ماند و دید که آیا این خبر فقط یک شایعه است یا واقعیت دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات