گلکسی اس 4 مینی سامسونگ مجهز به تراشه Exynos 5210 خواهد بود

دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴
مطالعه 2 دقیقه
شایعات حاکی از آنند که سامسونگ قصد دارد سومین تراشه از سری Exynos 5 خود را در گلکسی اس 4 مینی رونمایی کند. این تراشه مجهز به دو هسته Cortex-A15 خواهد بود و مشخص نیست که آیا همچون 5410 از معماری big LITTLE بهره می‌گیرد یا مثل 5250 فقط دارای دو هسته فیزیکی است.
تبلیغات

سامسونگ تا کنون فقط دو تراشه از سری Exynos 5 را رونمایی کرده است: دوهسته‌ای 5250 در نکسوس 10 و هشت‌هسته‌ای 5410 در برخی مدل‌های گلکسی اس 4. اما به نظر می‌رسد که سومین تراشه از این سری نیز در مرحله توسعه و تولید است. شایعاتی وجود دارد مبنی بر این که تراشه Exynos 5210 قرار است در گلکسی اس 4 مینی مورد استفاده قرار گیرد.

روش نام‌گذاری سامسونگ برای تراشه‌های خود به صورتی است که رقم اول نشان‌دهنده سری تراشه و رقم دوم بیانگر تعداد هسته‌های آن است. بنابراین می‌توان گفت که تراشه جدید از همان نسل مبتنی بر Cortex-A15 و دارای دو هسته است. توجه کنید که تراشه 5410 سامسونگ در مجموع دارای هشت هسته فیزیکی است ولی چون از معماری big.LITTLE بهره می‌برد، مجهز به 4 هسته Cortex-A15 و 4 هسته Cortex-A7 است و در نام‌گذاری آن فقط تعداد هسته‌های A15 محاسبه می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:

    مشخص نیست که آیا 5210 نیز مبتنی بر معماری big.LITTLE طراحی شده یا خیر. اگر این گونه باشد بدین معناست که این تراشه دارای چهار هسته فیزیکی است که به صورت دوهسته‌ای کار می‌کنند (برای کارهای سنگین از دوهسته سریع‌تر و برای پردازش‌های سبک‌تر از دوهسته که مصرف کمتری دارند استفاده می‌کند). شاید هم اصلا از معماری big.LITTLE خبری نباشد و همچون 5250 از دو هسته A15 بهره گیرد. در مورد پردازنده گرافیکی این تراشه اطلاعاتی در دست نیست. سامسونگ در این سری از تراشه‌های خود هم از Mali و هم PowerVR استفاده کرده، بنابراین نمی‌توان حدس زد که این بار از چه نوع پردازنده گرافیکی استفاده می‌کند.

    شایعات همگی به استفاده از این تراشه در گلکسی اس 4 مینی اشاره دارند. می‌دانیم که نسخه کوچک‌تر پرچمدار جدید سامسونگ مجهز به یک نمایشگر 4.3 اینچ qHD از نوع Super AMOLED، اندروید 4.2.2 و پردازنده 1.6 گیگاهرتز دوهسته‌ای است. گفته می‌شود یک نسخه مجهز به LTE از گلکسی اس 4 مینی نیز ارائه خواهد شد که شاید مثل گلکسی اس 4 نسخه I9505 از یک پردازنده اسنپ‌دراگون کوالکام بهره گیرد.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات