گوگل سیستم‌عامل‌های اندروید و کروم را به صورت مجزا توسعه‌ می‌دهد و آنها را ترکیب نخواهد کرد

پنج‌شنبه ۱ فروردین ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
بسیاری معتقدند که آینده رایانه‌ها در سیستم‌عامل‌های ابری چون کروم خلاصه می‌شود. از طرفی گوگل توانسته در صنعت موبایل و تبلت‌ها اندروید را به یکه‌تار میدان تبدیل کند. پس از آن که نائب رئیس بخش کروم گوگل به ریاست بخش اندروید رسید، شایعات مربوط به ترکیب این دو پلتفرم افزایش یافت، اما اریک اشمیت نظر دیگری دارد. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

اریک اشمیت، رئیس گوگل شایعات مربوط به ترکیب دو سیستم‌عامل اندروید و کروم را تکذیب کرد. وی در رویداد Big Tent گوگل در هند اعلام کرد که این دو پلتفرم «مطمئنا مجزا از هم باقی خواهند ماند، چرا که هر کدام از آنها پاسخگوی نیازها و مشکلات متفاوتی هستند.»

پس از آن که گوگل از مجسمه جدید اندروید و کروم در محوطه مانتین ویو رونمایی کرد و برخی از مدیران اجرایی در بخش‌های مختلف را جابجا کرد (مثلا ساندار پینچای، نائب رئیس بخش کروم و اپلیکیشن‌ها، بر صندلی اندی روبین، به عنوان رئیس بخش اندروید تکیه زد)، گمانه‌زنی‌ها درباره ترکیب این دو پلتفرم قدرتمند، بیشتر و بیشتر شد.

اشمیت در ادامه سخنان خود افزود که اندروید و کروم با هم ترکیب نخواهند شد ولی اشتراکات بین این دو پلتفرم افزایش خواهد یافت. این بدان معناست که شاید روزی سیستم‌عامل کروم بتواند اپلیکیشن‌های اندروید را اجرا کند.

در حالی که چند روز پیش خبر پایان سرویس Google Reader را منتشر کردیم، اشمیت می‌گوید که هیچ‌یک از این دو پلتفرم به سرنوشت گوگل ریدر دچار نخواهند شد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا با نظر اریک اشمیت مبنی بر مجزا بودن حوزه کاری کروم و اندروید موافقید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات