اپل آیپد مینی با صفحه نمایش رتینا پس از عرضه نسخه جدید نکسوس 7 روانه بازار خواهد کرد

شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۳
مطالعه 2 دقیقه
با وجود اینکه تیم کوک، مدیر عامل شرکت اپل پیش از این هم به کارشناسان توصیه کرده بود که بر اساس اطلاعات درز کرده از تولید کنندگان قطعات اپل به پیش‌بینی مشخصات سخت افزاری محصولات آینده این شرکت نپردازند، پاول سمنزا تحلیلگر موسسه NPD که در زمینه پژوهش بر روی صفحات نمایش فعالیت دارد با استفاده از همین اطلاعات ارائه شده، آیپد مینی با صفحه نمایش رتینا از سوی اپل در سه ماه چهارم امسال را پیش‌بینی کرده است.
تبلیغات

بدون شک صفحه نمایش فعلی آیپد مینی پاشنه آشیل و نقطه ضعف اصلی آن محسوب می‌شود. یک صفحه نمایش با سایز 7.9 اینچی که با رزولوشن 1024در 768 پیکسل و تراکم 162ppi (پیکسل بر اینچ ) قطعا قادر به فراهم آوردن شفافیت مورد نظر کاربران نیست. به‌ویژه هنگامی‌که به مقایسه آن با پنل 2048 در 1536 پیکسلی صفحه نمایش آیپد نسل چهارم بپردازیم.

به طور کلی تراکم بیش از 300 پیکسل بر اینچ به عنوان استاندارد رتینا برای تلفن‌های هوشمند در نظر گرفته شده است، اما از آنجا که کاربران، تبلت را به اندازه‌ی تلفن هوشمند به چشم خود نزدیک نمی‌کنند تراکم 264ppi برای یک تبلت به عنوان رتینا مورد قبول خواهد بود. به هرحال این اصطلاحی است که خود اپل آن‌را تعریف کرده و چه کسی می‌تواند اپل را از استفاده از آن به هر شکل یا ارائه چنین تعریفی منصرف کند؟

بر اساس اظهارات آقای سمنزا صفحه نمایش iPad mini 2 اپل از رزولوشنی معادل 2048 در 1536 پیکسل برخوردار خواهد بود که منجر به تراکم 324ppi یعنی دو برابر ایپد مینی فعلی خواهد شد.

در حال حاضر برای تولید چنین نمایشگری شرکت های زیادی از جمله: ال جی- AUO- شرکت Japan Display یا حتی شارپ را می‌توان برشمرد. البته کسانی‌که در انتظار این تبلت به سر می‌برند باید اندکی صبر کنند. چرا که به گفته خود این تحلیلگر پیش از عرضه آیپد مینی 2 نسخه‌ی جدیدی از Google Nexus 7 بازار را تکان خواهد داد.

در نسخه جدید Nexus 7 که احتمالا مجددا با همکاری گوگل و ایسوس ساخته خواهد شد، شاهد ارتقائ رزولوشن نمایشگر از 1280 در 800 به فوا اچ دی خواهیم بود که تراکم 323ppi را برای کاربران به ارمغان خواهد آورد.

در مورد قیمت باید گفت که نسخه فعلی تبلت گوگل با قیمت 199 دلار برای مدل 16 گیگابایتی وای-فای و 299 دلار برای مدل 32 گیگابایتی با قابلیت ارتباط HSPA+ توسط دو اپراتور AT&T و T-Mobile در دسترس است.

ارزان ترین مدل آیپد مینی نیز که 16 گیگابایت ظرفیت داشته و تنها قادر به ایجاد ارتباط وای-فای می‌باشد بهایی معادل 329 دلار دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات