تأیید رأی 365 میلیون‌دلاری هیئت منصفه دادگاه تجدیدنظر شرکت VernetX، علیه اپل

پنج‌شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۳
مطالعه 2 دقیقه
اپل همچنان پای ثابت دادگاه‌ها است. دادگاه‌هایی که واقعا کسل‌کننده و تکراری شده‌اند. اما این بار اپل شاکی دادگاه نیست. روز سه‌شنبه، در پرونده شرکت VirnetX، دادخواست این شرکت علیه اپل به قاضی تجدیدنظر پرونده تقدیم شد تا اعتراض اپل به درخواست تجدیدنظر حکم نهایی مورد بررسی قرار بگیرید. به نظر می‌رسد این بار اوضاع آنچنان به نفع اپل نبوده است. در ادامه با زومیت همراه باشید.
تبلیغات

بر اساس تأیید شرکت VernetX تاکنون، موارد زیر در دادگاه شکایت این شرکت، علیه اپل نهایی شده است:

۱- بر اساس رأی هیئت منصفه، اپل به اتهام نقض یکی از پتنت‌های ثبت شده در ایالات متحده، در مورد توضیح یک روش شفاف ایجاد شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) بین کلاینت و رایانه هدف به پرداخت ۳۶۵ میلیون دلار غرامت به شرکت VernetX محکوم شده است.

۲- بر اساس همین رأی، درخواست تجدیدنظر مجدد شرکت اپل، توسط قاضی دادگاه رد شده است.

۳- تا حل‌وفصل کامل مسأله نقض قانون ثبت اختراع اشاره شده در این دادگاه و اعلام صلح بین دو طرف، اپل ملزم به پرداخت روزانه۳۰۰ هزار غرامت به شرکت VernetX است.

۴- دادگاه به دو طرف دادخواست، ۴۵ روز فرصت داده که به صورت توافقی به اختلافات ایجاد شده پایان دهند در غیر این صورت با پایان مهلت تعیین شده بر اساس قانون با آن‌ها رفتار خواهد شد.

این دادگاه در بخش شرقی ایالت تگزاس برگزار شده و نتیجه آن شرکت VernetX را بسیار خشنود کرده بود. شرکت VernetX هنوز به عنوان برنده دادگاه تعیین نشده است. در واقع قاضی دادگاه بیشتر برای رسیدن به یک توافق نهایی و مسالمت آمیز بین دو شرکت و بیرون از دادگاه تلاش می‌کرد. کاری که آنچنان در دادگاه‌هایی از این دست متداول نیست و شانس برگزاری درخواست تجدیدنظر را کاهش می‌دهد.

بهتر است اپل خود را برای توافق یا پرداخت غرامت به VernetX آماده کند. البته شرکت vernetX این روزها حسابی مشغول دادگاه‌ها است و از الان خود را برای برگزاری دادگاه علیه شرکت سیسکو آماده می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات