تبلت 249 دلاری فون‌پد ایسوس رونمایی شد: صفحه نمایش 7 اینچ، پردازنده اتم اینتل

دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۲
مطالعه 2 دقیقه
قبل از اینکه ایسوس در نمایشگاه MWC امسال از فون‌پد صحبت کند، می‌دانستیم که نام این وسیله و برخی مشخصات آن چیست. حالا شایعات به واقعیت تبدیل شده‌‌اند و ایسوس رسماً محصولی به نام فون‌پد را رونمایی کرده است. فون‌پد یک تبلت 7 اینچی است که تبلت معروف ایسوس-گوگل باید از آن بترسد چراکه مشخصات فنی و قیمت مناسبی دارد. در ادامه به بررسی تبلت 249 دلاری جدید ایسوس می‌پردازیم.
تبلیغات

صفحه‌نمایش 7 اینچی فون‌پد حد واسط صفحه‌نمایش 5 و 10 اینچی پدفون است و به خوبی فاصله را پر می‌کند.

برای بررسی این محصول ، چند دقیقه زمان کافی نیست اما به نظر نمی‌رسد که ارزش پرداخت 50 دلار هزینه‌ی بیشتر نسبت به نکسوس 7 را داشته باشد.

این تبلت اندرویدی وزن کمی دارد و به‌راحتی می‌توان از آن استفاده کرد. پردازنده‌ی اینتلی کم مصرف اتم هم به اندازه‌ی تبلت‌های اندرویدی معمولی سریع است. با توجه به مصرف کم پردازنده، به نظر می‌رسد که ادعای ایسوس مبنی بر 9 ساعت کار با شارژ باتری صحت داشته باشد ولیکن باید در فرصتی دیگر این مسئله را به صورت عملی آزمایش کرد. در مجموع تبلت فون‌پد از همه نظر به نکسوس 7 شباهت دارد.

پشت بدنه فون‌پد فلزی است و در دو رنگ نقره‌ای و طلایی عرضه می‌گردد. این بدنه فلزی باعث شده تا فون‌پد تفاوت ظاهری زیادی با نکسوس 7 داشته باشد. حافظه داخلی این دستگاه 16 گیگابایت است اما می‌توان ازطریق درگاه microSD، تا 32 گیگابایت حافظه خارجی را به آن افزود. همچنین این تبلت یک دوربین پشت 3 مگاپیکسلی و یک دوربین 1.2 مگاپیکسلی در جلو برای مکالمه تصویری دارد.

مشخصات دقیق این تبلت به صورت زیر است:

  • صفحه‌نمایش 1280در 800 پیکسلی از نوع IPS LCD با قابلیت چند لمسی 10 انگشتی
  • پردازنده‌ی اتم اینتل، مدل Z2420
  • وزن 340 گرم
  • ضخامت: 10.4 میلی‌متر
  • حافظه‌ی ذخیره‌سازی 8 یا 16 گیگابایت و پشتیبانی از کارت حافظه‌ی نهایتاً 32 گیگابایتی

فون‌پد به‌زودی با قیمت 179 یورو برای نسخه 8 گیگابایت و 219 یورو برای نسخه 16 گیگابایتی در اروپا عرضه خواهد شد. زمان ورود این دستگاه به بازارهای جهانی هنوز به‌طور دقیق اعلام نشده است.

اخبار و مقالات مربوط به کنگره جهانی موبایل (MWC 2013) را می‌توانید در این صفحه مشاهده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات