تلویزیون اینترنتی اینتل به همراه ست-تاپ باکس و دوربین خاص، امسال راه اندازی می‌شود

چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۰
مطالعه 4 دقیقه
اینتل در حال کار روی یک پروژه‌ی تلویزیون مبتنی بر بستر اینترنت است و قرار است در آینده وارد رقابت با بازیگران اصلی VOD شود.
تبلیغات

اریک هوگرز، مدیر کل بخش رسانه‌ای شرکت اینتل شب گذشته تایید کرد که شرکت‌اش در حال کار بر روی پروژه‌ی تلویزیون بر بستر اینترنت است که به همراه سخت‌افزار تازه‌ای که به اعتقاد وی دارای «طراحی صنعتی زیبا» و ظاهری چشم‌نواز است، عرضه خواهد شد. او همچنین در ادامه می‌افزاید که این سرویس دارای قابلیت‌های تمام و کمالی است که «شامل تلویزیون زنده‌ی اینترنتی و تعاملی است و از برخی برنامه‌های کاربردی بهره می‌برد».

این سخت‌افزار همچنین دارای دوربین ویژه‌ای خواهد بود که به تماشای کاربر می‌پردازد! و احتمالا برای نمایش بهتر آگهی‌های بازرگانی برنامه‌ریزی شده است، البته می‌توان این دوربین را خاموش کرد. هوگرز همچنین می‌افزاید یکی از دلایل وجود چنین دوربینی، همگامسازی ساعاتی است که افراد به تماشای برنامه مشغول هستند و در نهایت «ایجاد تجربه‌ی اجتماعی» تمام عیاری در سطح کشور ایجاد می‌کند. این دوربین از نظر تئوریک می‌تواند با کسب اطلاع از سلیقه و نیاز هر یک از مخاطبان خود، برنامه‌های بهتری را به آنها پیشنهاد کند.

هرچند که هوگرز در کنفرانس Dive into Media پاره‌ای توضیحات پیرامون طرح‌های جدید اینتل ارائه کرد، اما نامی از این سرویس جدید که قرار است امسال عرضه استارت بخورد، نبرد. او با برشمردن اینکه ساخت ابزار سخت‌افزاری برای این منظور به نسبت تولید محتوای [تلویزیونی] بسیار ساده‌تر است، اذعان کرد که، «در حال مذاکره و همکاری با کل این صنعت [عظیم هستیم] تا دریابیم که چطور می‌توان تلویزیون خوبی را آماده کرد». وی همچنین در پاسخ به اینکه آیا اینتل قصد دارد تلویزیونی کاملا تعاملی (با حداکثر قدرت انتخاب به کاربر) را ارائه کند یا تنها به پخش دسته‌ای شبکه‌های تلویزیونی بسنده خواهد کرد، گفت که کاربران ترجیح می‌دهند «حق انتخاب، کنترل [بیشینه بر] محتوا و راحتی» را به طور یکجا داشته باشند، اما وی شخصاً معتقد است که «هنوز پخش دسته‌ای شبکه‌های تلویزیونی [برای بسیاری از مخاطبان و خود ما] ارزشمند است». هوگرز همچنین ابراز داشت که امیدوار است اینتل این کار را به خوبی تا پایان سال به انجام می‌رساند، از سوی دیگر باید عنایت داشت که «هنوز این صنعت برای ارائه‌ی محتوای کاملاً تعاملی آمادگی لازم را ندارد»؛ با این حال آنها می‌کوشند تا زیرساختی مبتنی بر محتوا را به کاربران خود ارائه نمایند.

بجز سخت‌افزار و محتوای تلویزیونی، اینتل با چالش دیگری نیز دست به گریبان است که تهیه نرم‌افزار ویژه‌ی این کار می‌باشد. هوگرز با اذعان به مشکلاتی که برنامه‌های کاربردی نصب شده بر روی تلویزیون‌های هوشمند مثلاً در کار با شبکه اجتماعی فیس‌بوک دارند تاکید کرد که «این نرم‌افزارها هنوز جای پیشرفت بسیار زیادی دارند». او همچنین اضافه کرد که اینتل می‌کوشد راهکارهای دیگری برای «خشنود کردن» کاربران خود به کار بندد، و با قبول دشواری‌های ویژه‌ای که خرید ست‌تاپ باکس جدید و ورود آن به اتاق‌های نشیمن خانه‌های مردم دارد گفت که علاوه بر همه این موارد و مشوق‌هایی که در نظر گرفته‌ایم، مهندسان ما کوشیده‌اند تا مشکل تغییر کانال‌ها را سریعتر از سایرین حل و فصل کنند. هوگرز افزود که در حال حاضر «هیچ پلتفرم خاصی [در بازار] وجود ندارد» که قابلیت‌های محصول ما را داشته، و همچنین می‌کوشیم تا آن را بر روی محصولاتی نظیر تبلت آیپد نیز ارائه کنیم.

مهندسان اینتل از استاندارد کدگذاری (کدک) HEVC به جای H.264 بهره خواهد برد، که به اعتقاد هوگرز می‌تواند خروجی ویدئویی به مراتب بهتری را ارائه نماید. او که در جمع خبره‌های این صنعت صحبت می‌کرد، همچنین افزود که با سازوکارهایی که در نظر گرفته‌اند اغلب کاربران می‌توانند با ابزارهای موجود از خدمات بهره برده و اقلیتی که ابزار لازم را ندارند به ناچار باید آن را تهیه کنند. وی در ادامه افزود که اینتل قصد ندارد با ارائه تجربه‌ی سنتی، در ازای ارائه شبکه‌های کابلی از مردم پول بگیرد، بلکه هدف ما ارائه «تجربه‌ی نوآورانه و تازه‌ای به همگان است».

اما به راستی هدف اینتل از این همه‌ تقلاها چیست؟ پاسخ در صحبت‌های هوگرز مستتر است، جایی که او گفت «اینتل بسیار مایل است تا ارتباط مستقیمی با مشتریان برقرار نماید»، امکانی که تا پیش از این برای این تولیدکننده‌ی به‌نام پردازنده‌های رایانه‌ای وجود نداشته است. او اضافه کرد که خوشبختانه پشتیبانی خوبی از این حرکت رسانه‌ای اینتل صورت گرفته است و اینکه سرویس تازه‌ی تلویزیون اینترنتی چیزی بیش از تصورات همه ماست، که باید حتماً آن را شخصا تجربه کرد. جالب است بدانید که بخش رسانه‌ای اینتل ساختمانی جدا از دیگر مجموعه‌های کمپانی است که دارای گروه کاری مختص خود است، درست مانند بخش Xbox در مایکروسافت!

پس از این نشست، بنگاه خبری سی نت با هوگرز مصاحبه‌‌ای را ترتیب داده است که در آن نکته‌های جالب توجه دیگری نیز یافت می‌شود! یکی از این موارد آنکه ممکن است تلویزیون اینترنتی اینتل با برند تازه‌ای عرضه شود. در همین رابطه هوگرز می‌گوید، «زمانی که نام اینتل را بردم، شما به طور خودکار تصور کردید که این محصول نیز با نشان اینتل ارائه خواهد شد، این درست همان چیزی است که بسیاری از ما متصور هستیم». از این گذشته این سرویس از طریق گوشی‌های هوشمند نیز در دسترس خواهد بود، و نرم‌افزار آن به‌روزرسانی‌های متعددی دریافت خواهد کرد. اینتل در حال حاضر مشغول آزمایش کارکرد محصول تازه‌ی خود در خانه‌ی کارکنانش است و به زودی و تا پایان سال آن را به بازار مصرف عرضه خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات