نکسوس تی‌وی سال آینده با سیستم عامل اندروید و قابلیت شبیه به کنسول‌های بازی وارد بازار می‌شود

شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
ظاهرا گوگل در حال آماده سازی یک ست‌تاپ باکس مبتنی بر اندورید به نام Nexus TV است تا آن را اوایل سال آینده میلادی روانه بازار کند. براساس این گزارش گوگل پشتیبانی از سرویس‌های مختلف ویدیویی را در نکسوس تی‌وی فراهم نموده و قیمت آن نیز کاملا رقابتی در نظر گرفته شده است.
تبلیغات

براساس گزارش The Information، گوگل در حال آماده سازی یک ست‌تاپ باکس جدید با نام نکسوس تی‌وی است که قادر به استریم ویدیو از منابع مختلف از جمله Netflix, Hulu و یوتیوب است.

نکسوس تی‌وی علاوه بر استریم ویدیو قابلیت‌های شبیه به کنسول‌های بازی را نیز ارائه خواهد کرد. این ست‌تاپ‌باکس به تاچ‌پد راه‌دور متصل شده و امکان اجرای نرم افزار و بازی‌های اندرویدی بر روی صفحه بزرگ تلویزیون را میسر می‌کند. انتظار می‌رود به زودی اطلاعات مربوط به نکسوس تی‌وی در اختیار توسعه دهندگان نرم افزاری قرار گیرد تا نسبت به تولید محصولات مبتنی بر آن اقدام کنند.

شایعه مربوط به نکسوس تی‌وی، مورد جدیدی نیست، پیش از این نیز وال استریت ژورنال گزارش کرده بود که گوگل از یک ست‌تاپ باکس جدید در نمایشگاه CES 2014 رونمایی خواهد کرد. همچنین گزارش شده بود که اندی روبین، این پروژه مخفی را مدیریت می‌کند. حتی برخی از شایعات به وجود یک سنسور حرکتی مشابه کینکت نیز اشاره دارند.

چندی پیش GiagoOM نیز ادعا کرده بود که گوگل قصد دارد گوگل ‌تی‌وی را باز-طراحی نموده و در قالب محصول جدیدی با نام Android TV روانه بازار کند.

نکته عجیب در این میان وجود ابزارهای مختلف گوگل در شاخه سرگرمی است که تقریبا قابلیت‌های مشابه‌ای را ارائه می‌کنند. گوگل ابتدا گوگل‌تی و سپس Nexus Q را معرفی کرد که هیچ‌کدام آنطور که باید و شاید محبوب نشدند. این کمپانی چندی پیش دانگل ارزان قیمت Chromecast را عرضه کرد که برخلاف دو محصول قبلی فروش بسیار خوبی را تجربه کرد و حالا مشخص نیست که اندروید تی‌وی یا نکسوس تی‌وی چه جایگاهی پیدا خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات