کرم شبیه‌سازی شده دیجیتالی که برای اولین بار می‌خزد

جمعه ۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۴
مطالعه 1 دقیقه
شبیه‌سازی یک زندگی بصورت مفهوم انتزاعی نسبتا آسان است ولی انجام آن بصورت سلول به سلول کار ساده‌ای نخواهد بود. برای پی بردن به این مساله می‌توان نگاهی به پروژه OpenWorm انداخت که ماه‌ها تلاش کرده تا یک کرم «nematode» را بصورت نرم‌افزاری خلق کند.
تبلیغات

به هر حال این تیم اخیرا به دستاورد جالبی رسیده و توانسته این کرم مجازی را قادر کند که برای اولین بار تکان بخورد. این پروژه هم‌اکنون دارای الگوریتمی است که همان انقباضات ماهیچه‌ای را که در ارگانیسم زنده واقعی می‌بینیم برای این کرم بوجود می‌آورد و باعث می‌شود هزار سلول شبیه‌سازی شده بصورت متقاعد کننده‌ای به حرکت در آیند.

البته هنوز راه زیادی در پیش است تا OpenWorm بتواند یک حالت زندگی کامل به خود بگیرد. گروه باید کدهای لازم را برای یک سیستم عصبی ارائه کند و کارایی و بازدهی هم یک مشکل محسوب می‌شود. حدود 72 ساعت زمان لازم است تا حرکت یک سوم ثانیه این کرم شبیه‌سازی شود. اگر همه چیز به خوبی پیش برود در نهایت این امکان فراهم خواهد بود که از طریق مرورگر با این کرم بازی کنیم. تا ان موقع می‌توانید در زیر به تماشای ویدئو مربوط به حرکت این مخلوق دیجیتال بپردازید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات