Zeitgeist 2013 منتشر شد: آمار بیشترین عبارات جستجو شده گوگل در سال ۲۰۱۳

سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۸
مطالعه 3 دقیقه
در سالی که گذشت کاربران در موتور جستجوی گوگل چه عبارت‌هایی را بیشتر جستجو کرده‌اند؟
تبلیغات

گوگل در پایان هر سال آمار و ارقام جستجوهای انجام شده در موتور جستجوی معروف خود را تحت عنوان Zeitgeist منتشر می‌کند. با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال 2013، لیست امسال نیز منتشر شده که «نلسون ماندلا»، «پل واکر» و «آیفون 5S» در صدر بیشترین عبارات مورد جستجو توسط کاربران قرار گرفته‌اند.

باز هم با نزدیک شدن به پایان سال گوگل Zeitgeist 2013 را منتشر کرده است. این لیست نشان می‌دهد که در سال کهنه، کدام افراد، مکان‌ها یا رویدادهایی بیشتر مورد توجه مردم بوده‌اند. در سال 2013 مردم عبارات بسیار متنوعی را مورد جستجو قرار داده‌اند اما تنها بخشی از آنها به لیست نهایی گوگل راه یافته‌اند.

همچون سال گذشته، گوگل بیش از 1000 لیست از کشورهای مختلف را منتشر نموده است. امسال تعداد کشورهای مورد مطالعه به 72 رسیده است. تغییری که در سال جاری شاهد آن هستیم ترکیب صفحه Zeitgeist با Google Trends و اضافه شدن اطلاعات تعاملی بیشتر در ارائه این داده‌ها است.

مقاله‌های مرتبط:

    اما بیشترین موضوعاتی که کاربران را در سال 2013 درگیر خود کرده‌اند، چیستند؟ در رتبه اول رئیس جمهور سابق آفریقای جنوبی و رهبر فقید مبارزه با نژادپرستی در این کشور، یعنی «نلسون ماندلا» قرار دارد. همچنین درگذشت پل واکر، بازیگر فیلم مشهور Fast and Furious نام وی را در جایگاه دوم لیست عبارات مورد جستجو قرار می‌دهد. iPhone 5S، گوشی هوشمند جدید اپل رتبه سوم را از آن خود کرده و «Cory Monteith»، خواننده و بازیگر کانادایی و «Harlem Shake»، نام قطعه‌ای از باوئر به ترتیب در رتبه چهارم و پنجم جای می‌گیرند.

    گوگل می‌گوید، قرار گرفتن نام ماندلا در صدر عبارات جستجو شده فقط به خاطر درگذشت وی نبوده، بلکه بیشتر به خاطر آن بوده که وی یک نماد بین‌المللی از مقاومت و صلح است.

    قطعه ریتمیک Harlem Shake که توسط افراد بسیار زیادی بازخوانی شده نیز در کنار قرار گرفتن در بین بیشترین عبارات مورد جستجو دومین ویدئوی پربازدید یوتیوب بود.

    zeitgeist-2013-list

    آمار جهانی اندکی با آمار ایالات متحده آمریکا متفاوت است. در صدر لیست، به جای ماندلا، پل واکر قرار گرفته و عبارت Boston Marathon Bombing که به حادثه دلخراش بمب‌گذاری در بوستون مربوط می‌شود در رتبه دوم لیست مهم‌ترین عبارات قرار می‌گیرد. Monteith و iPhone 5S نیز در رتبه‌های بعدی لیست آمریکا جای گرفته‌اند. خواننده مشهور آمریکایی، مایلی سایروس نیز تنها توانست به یکی از لیست‌های ده‌تایی، یعنی پراستفاده‌ترین هش‌تگ‌های گوگل پلاس راه یابد.

    در زیر می توانید ویدئویی که گوگل برای بیشترین عبارات مورد جستجو آماده کرده را تماشا کنید.

    در کنار لیست‌های مذکور، گوگل چند لیست دیگر را نیز منتشر کرده که رتبه اول هر یک را در زیر مشاهده می‌نمایید.

    • مهم‌ترین رویدادها: حادثه بوستون (Boston Marathon)
    • مهم‌ترین ورزشکارها: اسکار پیستوریوس
    • مهم‌ترین فیلم‌ها: مرد فولادی (Man of Steel)
    • مهم‌ترین محصولات الکترونیک: آیفون 5S

    در Zeitgeist سال گذشته، ویتنی هوستون، خواننده فقید آمریکایی رتبه اول را به خود اختصاص داده بود و پس از آن نیز قطعه پاپ کره‌ای Gangnam Style در رتبه دوم عبارات مورد جستجو قرار گرفته بود. طوفان سندی، آیپد 3، دیابلو 3 و کیت میدلتون نیز در رتبه‌های بعدی جای گرفته بودند.

    در بین کشورهایی که عبارات مورد جستجوی آنها منتشر می‌شود نامی از ایران دیده نمی‌شود، ولی شما می‌توانید با مراجعه به بخش Zeitgeist Globe Frame که یک رابط کاربری تعاملی ساده نیز دارد، مهم‌ترین عبارات مورد جستجو در دو شهر تهران و تبریز در هر روز از سال 2013 را مشاهده نمایید.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات