نوکیا تلفن‌ اندرویدی تولید نخواهد کرد؛ در عوض بر روی گجت‌های‌پوشیدنی تمرکز می‌کند

سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۴
مطالعه 2 دقیقه
براساس شایعات اخیر که در مورد طراحی و تولید یک تلفن‌هوشمندی اندرویدی با نام نورمندی توسط نوکیا منتشر شد، واکنش‌های مختلفی از جانب علاقمندان این برند فلاندی و همچنین دوست‌داران اندروید، نشان داده شد. هرچند براساس اخبار منتشر شده نوکیا قصد داشت از نسخه‌ی سفارشی اندروید برای تلفن‌هوشمند خود استفاده کند، اما وب‌سایت CTechnoloy اخباری را در مورد این پروژه منتشر کرده است که گویای حقایق متفاوتی در مورد آن است.
تبلیغات

توسعه‌ی اندروید در نوکیا بر عهده‌ی پیتراسکیلمن است. وی سابقه‌ی مدیریت بخش‌های مختلفی را در کارنامه‌ی خود دارد که از جمله‌ی آن می‌توان به مدیریت تیم توسعه رابط کاربری و سرویس‌های MeeGo و مدیریت طراحی Palm تا سال 2010 اشاره کرد. اسکیلمن هم‌اکنون مدیریت طراحی را در Here بر عهده دارد.

از‌این‌رو اسکیلمن شایسته‌ترین فرد برای انجام تغییرات در اندروید و توسعه‌ی یک نسخه‌ی سفارشی از آن است. براساس اخبار منتشر شده نوکیا در حال کار روی ابزارهای اندرویدی مختلفی است که از جمله‌ی آن می‌توان به یک تبلت 7 اینچی که از چیپ Snapdragon 400 استفاده می‌کند، اشاره کرد.

توسعه‌ی این محصولات در بخشی جداگانه از آنچه که قرار است به مایکروسافت سپرده شود در حال انجام است، اما بخشی از توافق انجام شده با مایکروسافت عدم فروش محصولاتی با برند نوکیا برای دو سال را شامل می‌شود. استفاده از یک برند متفاوت برای ارائه‌ی محصولات جدید بسیار سخت خواهد بود، این مساله با خدشه‌دار شدن برند نوکیا در سال‌های اخیر و از دست رفتن فروغ گذشته نیز بیش از پیش سخت‌تر شده است. با این وجود ممکن است پس از اتمام دو سال محدودیت نوکیا برای عرضه محصولات با نام برند «نوکیا»، شاهد عرضه محصولات اندرویدی با این نشان باشیم.

از‌این‌رو تلفن‌های‌هوشمند اندروید از روند توسعه خارج شده و نوکیا به جای آن روی گجت‌های پوشیدنی، واقعیت مجازی، صفحات نمایش منعطف، شارژ بی‌سیم و تامین انرژی از طریق الکترومغناطیس تمرکز خواهد کرد. لازم به‌ذکر است که ساعت هوشمند نوکیا بخشی از این تحقیقات نبوده، از‌این‌رو به مایکروسافت منتقل خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات