آیا TSMC پردازشگرهای A8 اپل را تولید خواهد کرد؟

جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۱
مطالعه 1 دقیقه
با افزایش ناگهانی خط تولید پردازشگرهای 20 نانومتری در کارخانه تایوانی TSMC، بعضی از تحلیل‌گران معتقدند که افزایش خط تولید این شرکت به موازات روی گرداندن اپل از سامسونگ و قراردادن وظیفه تولید پردازشگرهای سری A بر عهده شرکت‌های دیگر است.
تبلیغات

 بر اساس گزارش‌ منتشر شده از سوی کارخانه تولیدی TSMC و با استناد به گزارش خبرگزاری Taipei Times،  قرار گرفتن برنامه خط تولید تراشه‌های 20 نانومتری در برنامه کار این کارخانه، می‌تواند ناشی از عقد قرارداد پنهان اپل با این شرکت برای تولید قطعات  جدید برای دستگاه‌های معرفی نشده این شرکت باشد.

همچنین افزایش بی سابقه درآمدهای این شرکت در سه ماهه سال گذشته و آغاز تولید تراشه‌های 16 نانومتری در کنار تراشه‌های 20 نانومتری با شروع سال نو میلادی، سرنخ‌هایی است که می‌تواند اپل را به این ماجرا مرتبط کند. 

شایعات مربوط به همکاری اپل و TMSC از اکتبر سال گذشته و با شدت گرفتن دعواهای بین دو غول بزرگ دنیای موبایل،‌ سامسونگ و اپل، قوت بیشتری به خود گرفته است. در ابتدا شایعاتی از تولید تراشه‌های A6x  و A7 توسط TMSC در خبرگزاری‌ها پیچید و اخیرا نیز شایعه مربوط به تولید تراشه A8 نیز با سیل شایعات همراه شده است. 

در ماه ژوئن نیز، گزارش وال‌استریت از جدایی اپل و سامسونگ در تولید تراشه‌ها با آغاز همکاری TSMC تا ابتدای سال 2014 خبر می‌داد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات