مرسدس بنز به دنبال به دست آوردن بازار مشتریان جوان

سه‌شنبه ۵ آذر ۱۳۹۲ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
پیش از این در سال ۲۰۰۹ قبل از تولید مدل S خودروی تسلا، زمانیکه تسلا اعتبار کنونی‌اش را نداشت، شرکت دایملر، سهامی با نگاه به آینده خریداری کرد که هم اکنون زمان آن آینده فرا رسیده‌ یا حداقل بر طبق گزارش‌های خبری بسیار نزدیک است.
تبلیغات

مطابق گزارش رویترز در گفتگو با مدیر امور مالی دایملر، بودو یوبر، این شرکت آلمانی خواهان همکاری بیشتری با تسلا می‌باشد. یوبر وارد جزئیات نشده و با اشاره به آینده‌ی محتمل خودروی کامپکتِ این برند اعلام کرد دایملر و مرسدس بنز می‌توانند بیشتر از موتورها و باتری‌های الکتریکی استفاده کنند.

مرسدس بنز در حال حاضر برای فروش جهانی خودروی الکتریکی کلاس B در سال آینده برنامه ریزی می‌کند. این خودرو ۱۳۴ اسب بخار قدرت، ۳۰۹ نیوتن متر گشتاور و ۰ تا ۱۰۰ زیر ۱۰ ثانیه خواهد داشت. این خودرو با موتور و باتری تسلا، محدوده‌ی حرکت تقریبا ۱۸۵ کیلومتر دارد.

ولی خودروی الکتریکی کلاس B نسبت به BMW i3 بیشتر یک خودروی معمولیِ الکتریکی شده‌است. آیا مرسدس بنز می‌تواند حرکت بزرگ‌تری در عرصه‌ی خودروهای کامپکت اکتریکی لوکس داشته باشد؟ و اگر می‌تواند چگونه خواهد بود؟

طبق گفته‌ی یوبر برند مرسدس بنز برای ایجاد یک پایه‌ی گسترده در میان مشتریان جوان، روی خودروهای سودآور کوچک تمرکز کرده‌است. این موضوع تنها به خودروهای کامپکت، سودآور و بدون آلاینده، مانند تمام خودروهای الکتریکی بهمراه افزایش دهنده‌ی محدوده‌ی حرکت مانند i3، محدود نمی‌شود بلکه شامل هرچیزی که مقرون به صرفه است می‌باشد.

پیش از این مرسدس بنز بوسیله‌ی کلاس CLA با قیمت ابتدایی ۳۰۰۰۰ دلار، شروع به ایجاد قلمروی جدیدی برای این برند در ایالات متحده کرده‌است. الکتریکی کردن کلاس A، که در حال حاضر در ایالات متحده بفروش نرسیده‌است، راه دیگری برای رسیدن به این مطلوب می‌باشد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات