تماشا کنید: نگاهی به درون کالبد ایکس‌باکس وان

یک‌شنبه ۳ آذر ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۶
مطالعه 2 دقیقه
بار دیگر حکایت iFixit‌ و یک گجت نوپا؛ با دستیابی کالبدشکافان محتویات داخلی گجت‌ها در iFixit یه ایکس‌باکس وان، این گروه در آخرین اقدام خود، کنسول مایکروسافت را به دست آورده و با کالبد شکافی آن، به بررسی جزئیات و سخت‌افزار استفاده شده در آن پرداخته‌ است. در ادامه با ما همراه باشید تا جزئیات این کالبد‌شکافی را به نظاره بنشینیم.
تبلیغات

علاوه بر جداسازی و تشریح مایحتوی آخرین نسخه‌ی کنسول بازی مایکروسافت، نکته‌ی جالبی نیز کشف شده است. در ایکس ‌باکس وان از یک دیسک‌سخت 500 گیگابایتی 2.5 اینچی با استاندارد SATA II استفاده شده است که متعلق به سری Spinpiont سامسونگ است، همچنین این دیسک‌سخت از یک حافظه‌ی کش 8‌مگابایتی نیز بهره می‌برد. برای دستیابی به این دیسک‌سخت باید دستگاه را باز کرده و می‌توان پس از جابه‌جا کردن ماژول بی‌سیم و بلندگوهای سیستم، به دیسک‌سخت دست یافت و درصورت نیاز آن را با یک نمونه‌ی دیگر با ظرفیت بالا، عوض کرد. اما در صورتی که تمایل به استفاده از مدت گارانتی دستگاه داشته باشید، بهتر است از انجام این کار بپرهیزید.

نکته‌ی دیگر، سهولت بازکردن و جابه‌جا کردن قطعاتی است که در داخل ایکس ‌باکس ‌وان مورد استفاده قرار گرفته‌اند. با استفاده از یک پیچ‌گوشتی 64 میلی‌متری ستاره‌ای شکل، می‌توان کلیه‌ی محتویات داخل ایکس‌باکس وان را باز کرده و از بدنه‌ی اصلی دستگاه جدا ساخت. مورد دیگر، اتصال دیسک بلو‌ری توسط یک رابط ساتا است که این دیسک‌خوان را به مادربرد متصل کرده است. ایکس‌باکس وان با دریافت امتیاز هشت از ده برای قابلیت تعمیرپذیری، در این حوزه از رقیب خود کم نیاورده و امتیازی مشابه آن کسب کرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات