اولین کنترلر بازی مخصوص iOS 7 به نام MOGA Ace Power معرفی شد

سه‌شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۰
مطالعه 2 دقیقه
اولین کنترلر بازی که تحت سیستم عامل iOS 7 اپل کار می‌کند امروز رسما معرفی شد.
تبلیغات

این کنترلر جدید از گوشی‌های آیفون مدل 5، 5S و 5C و همچنین نسل ششم آیپاد تاچ پشتیبانی کرده و به گونه‌ای طراحی شده که از طریق پورت Lightning به این دستگاه‌ها متصل می‌شود و از دو بخش کنترلی تشکیل شده است. این کنترلر همچنین مجهز به یک d-pad، دکمه‌های حرکتی، جک هدفون و دکمه‌های L1/R1 و L2/R2 می‌باشد.

کنترلر موگا از فناوری MOGA Boost پشتیبانی می‌کند. با استفاده از این فناوری هنگامی که کاربر از آن استفاده می‌کند، آیفون یا آیپادش به صورت خودکار شارژ می‌شوند. همچنین یک نمایش دهنده وضعیت باتری دستگاه بر روی این کنترلر قرار گرفته که میزان شارژ باتری را نشان می‌دهد.

«الی هوداپ» از مجله TouchArcade این فرصت را یافته تا از نزدیک با این کنترلر بازی جدید کار کند و امکانات آن را بسنجد.

بر اساس گزارش هوداپ، Ace Power از پتانسیل بسیار بالایی در زمینه انجام بازی‌های جنگی و اکشن برخوردار است، اما برخی محدودیت‌های جدی باعث شده تا برخی از کارشناسان هنگام تحلیل آن، دست به عصا حرکت کنند. به عنوان مثال استفاده از پورت لایتنینگ در این محصول بدان معنی است که نمی‌توان از آن در محصولاتی مانند آیپد و Apple TV استفاده کرد. یکی دیگر از مشکلات این محصول عدم آزمایش محصول توسط توسعه دهندگان اپلیکیشن‌ها است که باعث شده کارهایی مانند اضافه کردن پشتیبانی از آن در بسیاری از اپلیکیشن‌ها صورت نپذیرد.

در مقایسه با کنترلرهای مخصوص کنسول‌های بازی با امکانات پیشرفته، Ace Power با قیمت 99 دلاری خود نشان داده که این محصول ارزش خرج کردن 99 دلار را ندارد، اما هرگز نمی‌توان منکر این قضیه شد که حضور آن در دنیای iOS، گامی بزرگ در راستای گسترش دنیای بازی در این سیستم عامل، محسوب می‌شود.

در همین راستا، توسعه دهندگان چندین بازی که به خوبی تحت سیستم عامل iOS 7 اجرا می‌شوند پیش‌بینی‌هایی در مورد استفاده از کنترلر در آن را اعمال نموده‌اند. بازی‌هایی نظیر Asphalt 8: Airborne، Bastion، Dead Trigger 2 و اخیرا Oceanhorn از جمله این بازی‌ها هستند.

البته این هنوز ابتدای راه است و بدون شک، اکنون که این محصول به طور رسمی روانه بازار شده، توسعه دهندگان بیشتری، اپلیکیشن‌های خود را دست‌خوش تغییر خواهند کرد تا از چنین دستگاه‌هایی پشتیبانی کنند.

این محصول جدید هم اکنون و با قیمت 99 دلار از طریق وب‌سایت اصلی شرکت موگا و همچنین اپل استور در دسترس علاقه‌مندان می‌باشد.

نظر شما در مورد این محصول چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات