کالبدشکافی آیپد مینی رتینا، تراشه A7، صفحه نمایش ساخت ال جی و باتری بزرگ‌تر را تایید کرد

پنج‌شنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۱
مطالعه 2 دقیقه
توزیع گسترده آیپد مینی از روز گذشته آغاز شد. iFixit نیز یک نسخه از آن را دریافت نموده تا کالبد شکافی این محصول را انجام دهد. براساس اطلاعاتی که iFixiT منتشر نموده، صفحه نمایش آیپد مینی رتینا توسط کمپانی کره‌ای ال جی تولید می‌شود و از آنجایی که این صفحه نمایش از فناوری IGZO شارپ استفاده نموده، احتمالا شارپ نیز در تولید آن نقش داشته است.
تبلیغات

همانطور که پیش‌تر نیز اعلام شده بود، آیپد مینی به سیستم-روی-یک-چیپ 64 بیتی A7 مجهز شده است که پردازنده کمکی M7 نیز در کنار آن وجود دارد.

صفحه نمایش رتینا به کار رفته در آیپد مینی شباهت زیادی به صفحه نمایش بکار رفته در آیپد ایر دارد. پیش‌تر در گزارش DisplayMate مشاهده کردیم که صفحه نمایش آیپد ایر نسبت به نسل‌ چهارم آیپد بهبودهای بسیاری را به خود دیده است و تمام آن موارد شامل کنتراست و شدت روشنایی بهتر و انعکاس نور کمتر در آیپد مینی نیز وجود دارند.

از دیگر قطعات یکسان بین آیپد ایر و آیپد مینی می‌توان به حافظه ذخیری سازی NAND، ماژول کنترلر شبکه Wi-Fi و آمپلی‌فایر اشاره کرد.

اپل در آیپد مینی نیز حداکثر فرکانس پردازنده A7 را از 1.3 گیگاهرتز در آیفون 5s به 1.4 گیگاهرتز افزایش داده است.

مقاله‌های مرتبط:

    صفحه نمایش رتینا آیپد مینی از رزولوشن 2048 در 1536 پیکسل پشتیبانی می‌کند. پیش از این تامین کننده اصلی صفحه نمایش آیپد، سامسونگ بود اما اپل در آیپد مینی رتینا از ال جی و احتمالا شارپ برای تامین صفحه نمایش مورد نیاز این تبلت، استفاده نموده است.

    صفحه نمایش با رزولوشن بالاتر، مصرف انرژی بیشتری نیز دارد از این رو اپل باتری آیپد مینی رتینا را از 16.3 وات-ساعت نسل قبل به 24.3 وات-ساعت ارتقاء داده است تا طول عمر باتری 10 ساعته این تبلت، حفظ شود.

    iFixit در انتهای کالبدشکافی خود به هر محصول امتیازی را براساس سهولت در تعمیرپذیری آن می‌دهد. آیپد مینی رتینا امتیاز بسیار پایین 2 از 10 را در این زمینه دریافت کرده است؛ دلیل اصلی آن نیز دشواری در تعویض و عدم ماژولار بودن بسیاری از قطعات این تبلت است.

    تبلیغات
    داغ‌ترین مطالب روز

    نظرات

    تبلیغات