جعبه‌های جادویی نسل هفتم: بهترین‌های نسل هفتم به انتخاب شما

شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ - ۲۱:۳۹
مطالعه 10 دقیقه
وداع خود را با نسل هفتم را از همین مقاله به گوش دیگر گیمرهای زومیتی برسانید.
تبلیغات

سلسه مقالات جعبه جادویی نسل هفتم نیز، با پایان یافتن این نسل رو به اتمام است. ‎بخش آخر از مقاله را به شما واگذار کرده‌ایم. در واقع نوبت شماست تا در کنار ما بایستید و برای آخرین بار از فرنچایز‌ها، عناوین و کاراکترهای مورد علاقه‌تان و به طور کلی هر آنچه از نسل هفتم در خاطرتان یادگاری باقی مانده است، خاطره بگویید. وداع خود را با نسل هفتم را از همین مقاله به گوش دیگر گیمرهای زومیتی برسانید. این بار شما بنویسید، زومیت می‌خواند.

 تا به اینجای کار بخش‌های زیر را با یکدیگر مرور کردیم:

  • برترین عناوین مشترک کنسول‌ها از نگاه زومیت
  • برترین عناوین انحصاری کنسول‌ها از نگاه زومیت

 همانطور که گفتیم، نگارش این بخش را به عهده شما گذاشته‌ایم. تا به اینجای کار ما از نظرات خود گفتیم، ولی این بار شما را دعوت به همکاری می‌کنیم. شما کدام شخصیت در دنیای بازی‌های ویدیویی را بیش‌تر از همه دوست داشته‌اید؟ اگر شما قرار بود این بخش از مقاله را به نگارش در بیاورید، کدام یک از آن‌ها را در لیست محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی قرار می‌دهید؟ قبل از اینکه از نظرات ارزشمند شما بهره‌مند شویم، اجازه دهید نگارنده نیز،  لیستی از کاراکترهای محبوبش را که در نسل هفتم نیز به حیات خود ادامه داده‌اند عرضه کند. این لیست با کمک منابع معتبر تکمیل شده است.

لیست بازی‌هایی که جز بهترین عناوین نسل هفتم محسوب می‌شوند را برای ما بازگو نمایید یا به ما بگویید کدام شخصیت در دنیای بازی‌های ویدیویی را بیش‌تر از همه دوست داشته‌اید؟ اگر شما قرار بود این بخش از مقاله را به نگارش در بیاورید، کدام یک از موضوعات مرتبط با نسل هفتم را در لیست محبوب‌ترین‌های دنیای بازی قرار می‌دهید؟ منتظر دیدگاه‌های شما گیمرهای زومیتی در انتهای مطلب و لیست‌های ارزشمندتان هستیم. این لیست با کمک منابع معتبر تکمیل شده است.

Gordon Freeman | فرنچایز HALF-LIFE

موهای کوتاه و نامرتب، عینک مربعی و مدرک دکترای فیزیک تئوری ویژگی‌های یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای گیم است. بعد از چندین نسخه از Half-Life، فریمن دیگر به بخشی از اصالت و نماد بازی‌های شوتر اول شخص تبدیل شده است. دکتر شاهکارهای Valve از عضلات غول پیکر و نشانه‌هایی که در غالب قهرمان‌های بازی‌های اکشن دیده می‌شود بهره‌ای ندارد، بلکه جز آن دسته شخصیت‌هایی است که بعدهای تازه‌ای از قهرمانی را با خود به همراه دارد که او را به شدت باور پذیر می‌کند. شخصیتی که نه دیده می‌شود و نه چیزی می‌گوید، اما اعمال او به شدت گیمر را با خود همراه می‌کند.

بخشی از شخصیت گردن در وجود همه ماست: بدجنسی، نبوغ، هوش و اکشن و هیجانی که در زیر شخصیت او قرار دارد، همان چیزی‌هایی است که فریمن را به عنوان یکی از برترین شخصیت‌های بازی‌های ویدیویی قرار می‌دهد.

هر چند شخصیت گوردون به صورت یک عنوان جداگانه در نسل هفتم وجود نداشت، اما حضور او در بازی Orange BoX شرکت Valve به ما این اجازه را داد تا یکی از برترین شخصیت‌های دنیای بازی را برای شما معرفی نماییم.

Agent 47 | سری HITMAN

سلاح بی صدای سازمان ICA با کد 47 و اسطوره قاتلین دنیای ویدیو گیم. قاتل دوست داشتنی و بی‌موی ما تنها یک هدف دارد:‌ ماموریت او کشتن هر کسی‌ است که سازمان نام او را در زمره افرادی قرار داده که حضور آن‌ها دیگر منع سیاسی یا قانونی دارد یا اصلا نیازی به حضورشان نیست. آدمکش فرنچایز HITMAN با آن کت و شلوار مشکی و کراوات قرمز رنگی که در هوا موج می‌زند، بارکدی که با شماره 47 در پشت گردن او حک شده است و آن سلاح بی‌صدا، تبدیل به سمبلی در دنیای مخفی کاری اکشن شده است. سمبلی که شاید در هالیوود با اقبال چندانی مواجه نشد، اما دنیای گیم را در اختیار خود دارد.

دیگر هیچ مظنونی خواب راحت از قاتل بی سر و صدای سری Hitman که با یونیفرم‌های جور واجور و رد شدن مخفیانه دنیا را حتی بر روسای سازمان خودش نیز جهنم کرده است، ندارد. چه بی سر و صدا و از راه‌های مخفیانه راه خود را به سمت مضنون باز کنید و یا چه تفنگ به دست هر چه در سر راه خود می‌بینید را نابود نمایید، مامور 47 ماموریتش را به اتمام می‌رساند. خونسردی و خشونت او حتی گاهی با قلبی رئوف‌تر و احساسات انسانی همراه می‌شود و آدم را در رابطه با شخصیتش به شک می‌اندازد! آیا با ماموری بی رحم سر و کار داریم که قلبی از جنس طلا در بدن خود دارد؟ نه! مامور 47 همان هیولای آرام و بی سر و صدا و خونسردی است که به راحتی نزدیک‌ترین افرادش را نیز به قتل می‌رساند. اما چه می‌توان کرد! مامور 47 هنوز هم در زمره یکی از دوست‌داشتنی‌ترین آدمکش‌های دنیای بازی قرار می‌گیرد.

Mario | سری Mario

شیجرو میاموتو، نابغه خوش فکر نیتندو و خالق صدها کاراکتر دوست داشتنی، همچون Luigi, Link. اگر این‌ها را نمی‌شناسید بدون شک  ماریو را که دنیای کودکی بسیاری از ما را با خود در دنیای شاد و سبزرنگش غرق کرده است را می‌شناسید. او قبل از آغاز دنیای ماریو، در سدد تولید عنوانی پلتفرمر از مجموعه‌ای از شخصیت‌های محبوب همچون Popeye, Bluto and Olive Oil بود، اما عدم موفقیت وی در کسب بودجه و لایسنس مورد نظرش، راه را برای ورود شخصیتی دوست داشتنی به اسم ماریو به دنیای ویدیو گیم باز کرد. ماریو یا همان قارچ‌خور خودمان سال‌های سال است که در دل هواداران بازی‌های ویدیویی جای خود را باز کرده است و با گذشت این همه سال و ارائه چند صد عنوان متفاوت یا مشابه، همچنان در صدر فروش بازی‌های ویدیویی کنسول نیتندو قرار دارد! جایگاهی که کمتر بازی ویدیویی یا شخصیتی به اندازه قارچ‌خور در حفظ آن موفق بوده‌اند. حال اینکه راز دوست داشتنی بودن این قهرمان کوچک در چیست،‌ ما هم نمی‌دانیم.

Kratos | سری GOD OF WAR

هیولا؟ نیمه انسان؟ خدا؟ کراتوس هر چه که هست و هر چه بوده به راستی خدایی است خشمگین که همان لحظه که فکر می‌کند تصمیمش را گرفته و آن را انجام داده است! خون از سر و روی او می‌بارد و قصابی و قلع و قم، خشونت او را چند برابر نمایش می‌دهد. بر فراز همه این ویژگی‌های شخصیتی، او عصبانی است! واقعا عصبانی است و به قدری در او خشونت وجود دارد، تا کنون هیچ شخصیتی در دنیای ویدیو گیم به اندازه او از این حس بهره‌مند نبوده است.

اما در پس این چهره خشن، صدها مشکل قرار دارد! مشکلات پدری که او را تا به این حد تبدیل به موجودی هیولا صفت کرده‌اند بعدها بازگو می‌شود و شخصیت کراتوس و عواطف او را رو می‌کنند.

او ماشین آدم کشی است که با بی رحمی و بدون کوچک‌ترین احساسی به هر چه بر سر راهش می‌بیند یا قرار می‌گیرد، می‌تازد و به خاک و خون می‌کشد! مرده یا زنده! جاودانه یا فانی برای تیغ برنده او تفاوتی نمی‌کند! اما نمی‌توان کاری برای احساسات‌مان کرد! ما هنوز هم این ماشین آدم کشی را دوست داریم!

 Lara Croft | سری Tomb Raider

لارا را بسیاری حداقل به لطف فیلم سینمایی اکشن هالییودی که چندین سال پیش با نقش آفرینی آنجلینا جولی بر روی پرده‌های سینما رفت و البته ربط چندانی هم به لارای دنیای بازی‌های ویدیویی نداشت، می‌شناسند. به جرات می‌توان لارا یکی از تکمیل‌ترین، دینامیک‌ترین و قوی‌ترین شخصیت مونث معرفی شده در دنیای بازی نامید. بی‌پروا و زیبا و که با همین ویژگی‌های مثبت شخصیتی قفل بازی‌های ویدیویی را شکست و به دنیای کمیک‌ها و فیلم‌های سینمایی هالیوود راه پیدا کرد.

‌Link | فرنچایز The Legend Of Zelda

یکی دیگر از شخصیت‌های محبوب خلق شده توسط شیجرو میاموتو، خالق ماریو، که دنیای تازه‌ای را در پیش چشم گیمرها به نمایش در آورد. لینک را می‌توان از پدران ژانر RPG خطاب کرد که نقش بسزایی در شکل‌گیری امروزی و جهانی شدن این ژانر ایفا کرد. شکل گیری این شخصیت در ذهن میاموتو هم به گفته خودش مربوط به دوران کودکی وی و گشت و گذارهایش در جنگل‌ها و غارها و مواجهه و دست و پنجه نرم کردن با احساس ترس و وحشت وی در آن دوران باز می‌گردد. شخصیتی از فرنچایز The Legend Of Zelda ‌که از کودکی تا بلوغ و تبدیل شدن به جنگجویی جوان و با تجربه، همراه کودکی ما بود و امروزه در جوانی هم با فروشی بیش از 50 میلیون نسخه در پشتوانه خود، یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌های دنیای بازی است که زبان بسیاری را به تحسین وا می‌دارد.

Master Chief | سری Halo

سوپر سرباز سری هالو که با تجهیزات سایبری‌اش قصد نجات انسان‌ها و حفظ حیات آن‌ها در برابر بیگانگان را دارد، از سال 2001 همراه با کنسول Xbox در خانه گیمرها پای گذاشته است. مرد کلمه‌های کوتاه، اعمال خشن و مصمم که در نبرد اجازه می‌دهد سلاحش افسار او را نگاه دارد و صحبت‌های او را بیان کند تا دهانش!

هر چند ما هیچگاه صورت پنهان در کلاهخود و عینک طلایی رنگ مسترچف را نمی‌بینیم، اما شخصیت او را واضح و روشن پشت بیداد او در میدان نبرد و مبارزه می‌شنویم و می‌بینیم. مستر چیف با گذشت این همه سال، هنوز هم جایگاه ویژه خود را در دنیای ویدیو گیم دارد! جایگاهی که شاید به این زودی‌ها از خاطر گیمرها نمی‌رود.

Marcus Finex | سریGears Of War

بین دنیاهای خیالی و سربازها و دشمنان عجیب و غریب غربی‌ها که هر کدام قهرمان مخصوص خود را برای نجات بشر دارند، مارکوس فنیکس، تافته جدا بافته‌ای است که سال‌هاست قلب گیمرها را تسخیر کرده است.

داستان‌های جالبی در رابطه با گذشته این شخصیت مانند زندان رفتنش بخاطر ترک پست و ماموریتش که آن هم برای نجات پدرش اتفاق افتاده بود، وجود دارد. این‌ها گذشته درام موجود در بازی و داستان‌های اینچنین زمینه را برای پذیرشی شخصیتی دوست داشتنی آماده می‌کند، اما این چیزی نیست که همه دوستش دارند، بلکه در این بین تنها یک ویژگی‌اش را همه دوست دارند: خشونت و باز هم خشونت!

مارکوس به شما احساس خشونتش را القا می‌کند و شما هم از این موضوع لذت می‌برید. شما هیچگاه به دنبال عواطفی همچون هملت در شخصیتی که چندان حرف خاصی از زبانش خارج نمی‌شود، نیستید و حتی شاید ارتباط عاطفی با او برقرار نمی‌کنید و طبیعتا برایتان هم مهم نیست چه درسرش می‌گذرد! اما با همه اینها دوست دارید با بازوها و بدن عضله‌ای مارکوس دشمنان انسان‌ها را با اره از وسط به دو نیم تقسیم کنید!

Big Daddy | سری Bioshock

از زمانی که اندروو رایان بزرگ خود را در نقاب غواصی شکل رنگ و رو رفته‌ای و زنگ‌زده‌ای پنهان نمود، قلب تپنده یکی از شخصیت‌های مهم یکی از محبوب‌ترین فرنچایزهای نسل هفتم و به جرات تاریخ بازی‌های ویدویی به تپش در آمد. شخصیت‌هایی که گاهی شاید حرف‌هایش تمام و کمال راست و درست نباشد، اما شخصیتش را سمت و سو می‌بخشد.

Big Daddy (بابا بزرگ‌ها) یکی از غیر قابل‌باورترین‌ اما ساده‌ترین و شگفت‌انگیزترین شخصیت‌های دنیای زیر آبی مرموز Rapture هستند که با لباس‌های عجیب و غریب و غول آسای خود و دریل‌های در دست خود به دنبال حفاظت از خواهر کوچولوهای عروسکیشان هستند.

زیبا اما ترسناک، دوست داشتنی اما دلهره‌زا بودن شخصیت و منش این BigDadyها، آن‌ها را به یکی از برترین کاراکترهای دنیای بازی‌های ویدیویی در فرنچایز Bioshock تبدیل می‌کند.

Dante | سری Devil May Cry

با موهای سفید، کت قرمز، زبانی تیز و برنده و دو پیستول دستی که آن‌ها را با نام‌های Ebony and Ivory می‌شناسیم، بدون لحظه‌ای تردید دانته یکی از جذاب‌ترین سوپرهیروهای تاریخ ویدیو گیم محسوب می‌گردد.

پسر اهریمن بدنامی که زندگی خود را صرف مبارزه با زاد و ولد در جهنم نموده بود، در نسخه‌های مختلف سرنوشت پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشت و تغییرات تیم سازنده مدتی او را از شخصیتی شلوغ و پرهیاهو به قهرمانی ساکت تبدیل کرد، اما تغییرات دوباره بر سر دانته محبوب گیمرها نازل شد و بار دیگر او را به همان شخصیت شلوغ و جذابی تبدیل کرد که آدم دوست دارد حتی یکبار هم که شده تجربه قرار گرفتن در قلب نقش او را داشته باشد.

Ezio Auditore | سری Assassin's Creed

شوخ، دوست داشتنی و اندکی سر به هوا که تکامل شخصیتش را پا به پا با عناوین مختلف دنبال کرده‌ایم و در نهایت با او در Assassin's Creed Revelation وداع کردیم. اتزیو از آن دسته کاراکترهایی‌ است که ناگهان وارد ماجرایی بزرگ می‌شود و ناچار به رها کردن گذشته‌اش می‌شود. در پی هدفی می‌رود که حتی زمانی اعتقادی به آن نداشته است. البته شاید هم اعماق قلب اتزیو همیشه ندای فرقه اساسین‌ها او را دعوت به مبارزه با تمپلارها می‌کرده است. اما هر چه که هست اتزیو آدیتوره، یکی از دلچسب‌ترین آدمکش‌های دوران رنسانس در بازی‌های نسل هفتم است که شاید هنوز سری ASSASSIN'S CREED نتوانسته‌است مشابه آن را به وجود آورد.

Geralt | سری The Withcer

اغلب خشن، انتخاب‌هایی سنگین، پیچیده و مهم و احساساتی که او برای حفاظت از معشوقه و افرادی که برایشان ارزش قائل است، در تنگنا قرار می‌دهد و این سنگینی را بر دوش گیمر می‌گذارد تا در ثانیه‌ای تصمیم بگیرد. چشمان جادویی و حافظه‌ای از دست رفته که او را به جادوگری آواره تبدیل کرده که گذشته‌ای مجهول و مملو از اتفاقات ناگوار بر روی دوشش سنگینی می‌کند. راستش را بخواهید خودم هم درست دلیلش را نمی‌دانم، اما گرالت با آن موهای سفید و چشمان جادویی‌اش یکی از دوست داشتنی‌ترین چهره‌هایی‌ست که در بازی‌های ویدیویی تماشا کرده‌ام. شخصیتی که به سرعت  توانسته قلب گیمرها را با جادوی داستان تسخیر نماید.

MAX PAYNE‌ | سری Max Payne

 اندکی، افسرده‌، اندکی شوخ، مصمم برای انتقام و رسیدن به هدفی که سال‌ها در پی آن مبارزه کرده است. شخصیتی که از مکس در نسخه سوم توسط راکستار به نمایش در می‌آید، اندکی با دو نسخه قبلی تفاوت دارد. شاید تفاوت‌های مکس جدید را بتوان  تاثیر اتفاقات ناگواری‌ که در نسخه‌های قبلی برای این مامور دوست داشتنی رخ می‌دهد، دانست. اما هر چقدر هم که درمکس پین داستان ما تغییر ایجاد شود،‌ او هنوز هم که هنوز است، همان مکس دوست داشتنی دنیای بازی‌های رایانه‌ای است. این طور نیست؟

Prince  | سری Prince Of Persia

شاهزاده فارسی را ایرانی‌ها کاملا می‌شناسند. یکی دیگر از عناوین یوبی سافت که شاید تنها چند نکته کوچک آن را می‌توان مرتبط با فرهنگ و تاریخ ایران ربط داد. شاهزاده فارسی غربی‌ها، گاهی می‌تواند زمان را به عقب بازگرداند، گاهی اسیر تاریکی می‌شود و قدرت‌های اهریمنی نیمی از وجودش را تسخیر می‌کنند ولی همیشه همان ظاهر فارسی و شمشیر مخصوص و متفاوتش را در دنیایی خیالی بر سر دشمن می‌کوبد. به طور کلی با تمامی کم و کاستی‌هایش، به شخصه او را یکی از برترین شخصیت‌های دنیای بازی‌های ویدیویی نسل هفتم می‌دانم.

Nathan Drake | سری Uncharted

ماجراجویی ناتان همیشه با یک ژورنالیست زیبا که معشوقه‌اش هم به حساب می‌آید همراه است!  او همیشه با بدنی پر از گلوله، صورت خاک آلود ولی دستانی پر از طلا از ماجراجویی‌هایش باز می‌گردد و همیشه هم از هر جایی که بخواهید بالا می‌رود! چیزی که در این بین کاملا واضح است آن است که ناتان دریک را تقریبا همه گیمرها دوست دارند!

ماجراجویی‌های قهرمان خوش سیمای سری Uncharted که به دنبال آثار باستانی قدیمی و زیر و رو کردن دنیا و مبارزه با کسانی که همچون او در پی اشیای قیمتی هستند، ناتان را به شخصیتی دوست داشتنی در نسل هفتم تبدیل کرده است.

‌  Solid Snake | سری Metal Gear Solid

لقبی نیست که سالید اسنیک لیاقت آن را نداشته باشد. قهرمان جدی و مصمم فرنچایز هیدئو کوجیما، در لباس مخفی کاری و هدبندی که او را تبدیل به یک مامور مخفی تمام عیار می‌کند، تماشایی‌ است. مامور ویژه را ما از دوران جوانی‌اش تا میانسالی و پیری همراهی کرده‌ایم و حتی شاهد از دست دادن یکی از چشم‌هایش بوده‌ایم. او سال‌های سال است که مهمان خانه گیمرها شده و روز به روز به تجهیزاتش اضافه می‌شود و هر بار با ماجرایی تازه به دنبال جلوگیری از مشکلات سیاسی و به هم ریختن دنیای قدرتمندان فاسد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات