فیلیپس از ستون صوتی HTL9100 با بلندگوهای واقعاً بی‌سیم رونمایی کرد

سه‌شنبه ۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۴
مطالعه 2 دقیقه
فیلیپس از سیستم صوتی جدیدی پرده برداشته که مدعی است اولین ستون صوتی دنیا با بلندگوهای جدا شدنی کناری است. این سیستم صوتی برای ایجاد صدای فراگیر واقعی 5.1 کاناله طراحی شده است. نام آن فیلیپس فیدلیو ساندبار (Philips Fidelio Soundbar) و مدل دقیق آن HTL9100 است. بلندگوهای کناری بی‌سیم هستند و می‌توان آنها را جدا کرده و در اطراف اتاق قرار داد. در ادامه مطلب به ویژگی‌های خاص این سیستم صوتی می‌پردازیم.
تبلیغات

طول ستون صوتی 116 سانتی‌متر است که دو بلندگوی کناری نیز در کنار آن قرار می‌گیرند. برای تجربه‌ی صدای سراند یا فراگیر آن می‌توانید بلندگوهای کناری را جدا نموده و پشت مکانی که قرار است بنشینید و تلویزیون تماشا کنید، قرار دهید.

این سیستم صوتی دارای ساب‌ووفر بی‌سیم است که کیفیت صدا و به ویژه صدای باس را افزایش می‌دهد.

اما جالب‌ترین نکته در مورد بلند‌گوهای جداشدنی این سیستم آناست که برخلاف دیگر سیستم‌های صوتی بی‌سیم که برای تامین انرژی به کابل برق نیاز دارند، بلندگوهای فیلیپس واقعاً بی‌سیم هستند و انرژی موردنیاز را از طریق باتری تأمین می‌کند. لذا در حرکت دادن بلندگوها کاملاً آزاد هستید و هیچ سیمی مزاحم شما نخواهد شد.

philips sound bar

فیلیپس مدعی است که بلندگوها با هر بار شارژ حدود 10 ساعت کار می‌کنند. برای شارژ مجدد باید بلندگوهای کناری را مجدداً به ستون صوتی متصل کنید. ستون صوتی دارای دو درگاه ورودی HDMI، یک ورودی آپتیکال و بلوتوث داخلی است.

اتصال از طریق بلوتوث راهی برای پخش صدای موسیقی از گوشی‌ها و تبلت‌های موجود در اتاق است.

یکی دیگر از نکات جالب ستون صوتی فیلیپس وجود حسگر تشخیص جهت است، این حسگر مشخص می‌کند که ستون صوتی به صورت افقی در قفسه قرار گرفته یا به دیوار آویخته شده و یا در حالت ستونی قرار داده شده است و سپس کیفیت صدا را با توجه به وضعیت قرارگیری خود بهینه می‌کند.

زمان عرضه این محصول 4 ماه بعد یعنی ماه می اعلام شده و قیمت آن نیز 799 دلار تعیین شده است. مدل مشابه دیگر HTL7100 است که دارای ساب‌ووفر نبوده و 599 دلار قیمت دارد. با اینکه فیلیپس فیدلیو ساندبار سیستم صوتی ارزانی نیست اما طراحی و قابلیت‌های جالبی دارد.

جهت مشاهده کلیه اخبار و مقالات مرتبط با نمایشگاه CES به صفحه اختصاصی زومیت مراجعه کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات