بالمر در مورد قیمت تبلت سرفیس و آینده مایکروسافت به عنوان تولیدکننده سخت‌افزار صحبت کرد

یک‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۸
مطالعه 2 دقیقه
استیو بالمر،‌ مدیرعامل مایکروسافت، در طول سال جاری بارها در مورد ویندوز ۸ صحبت کرده و آن را تولد دوباره ویندوز نامیده است. اما حالا او در مورد تبلت سرفیس مایکروسافت و قیمت آن صحبت کرده است. بالمر معتقد است که مایکروسافت یک محصول کاملاً رقابتی را وارد بازار خواهد کرد و اعلام کرده، قیمت آن می‌تواند بین ۳۰۰ تا ۷۰۰ یا ۸۰۰ دلار باشد.
تبلیغات

احتمالاً مایکروسافت قیمت تبلت سرفیس را همانند ایکس‌باکس ارزان و با حاشیه سود بسیار پایین در نظر نخواهد گرفت، چون قصد دارد تا از فروش آن درآمد قابل توجهی را وارد شرکت کند. بالمر پیش‌تر اعلام کرده بود که سرفیس به یکی از محصولات پرسود مایکروسافت بدل خواهد شد. البته او در برخی از سخنرانی‌های خود از سرفیس به‌عنوان یک نقطه طراحی یاد کرده و اعلام کرده احتمالاً چند میلیون نسخه از آن را در روز ۲۶ اکتبر به فروش خواهد رساند. یعنی در واقع می‌توان اینطور برداشت کرد که سرفیس قرار است الگوی تبلت‌های ویندوز ۸ باشد. در نهایت مشخص نیست که مایکروسافت با سرفیس قصد دارد به تولیدکنندگان تبلت ویندوز جهت دهد یا از فروش آن سود سرشاری را وارد شرکتش کند.

حرکت حیرت‌آور مایکروسافت برای جهش به سمت تولید سخت‌افزار با معرفی تبلت بحث‌برانگیز سرفیس آغاز شد. مایکروسافت با معرفی سرفیس نشان داد که چقدر روی تولید سخت‌افزار پافشاری داشته و جدی است. بالمر در مصاحبه‌ای که با The Seattle Times انجام داده، گفته که مایکروسافت در آینده کمی تغییر خواهد کرد. «من تصور می‌کنم که وقتی شما به جلو نگاه کنید، هسته اصلی مایکروسافت را در نرم‌افزار خواهید دید اما احتمالاً مایکروسافت به یک شرکت تولیدکننده ابزار و سرویس‌دهنده تبدیل خواهد شد». باید قبول کرد که ممکن است مایکروسافت در ۱۰ سال آینده به یکی از کمپانی‌های ابزار-محور بدل شود.

مایکروسافت به‌شدت به شرکای سخت‌افزاری خود محتاج است و برای فروش نرم‌افزارش به کمک آن‌ها نیاز دارد، و بالمر نیز پذیرفته که دلیلی ندارد مایکروسافت تمام ابزارها را خودش تولید کند.

بالمر پیش از این اعلام کرده بود که در تمام قسمت‌های بازار وارد رقابت با اپل خواهد شد، وقتی ویندوز ۸ به همراه تبلت سرفیس در ۲۶ اکتبر رسما منتشر شود و سپس تلفن‌های ویندوز فون ۸ در نوامبر وارد بازار شوند، چالش اصلی مایکروسافت آغاز خواهد شد. احتمال می‌رود اگر قیمت‌گذاری مایکروسافت برای محصولات تازه‌اش رقابتی باشد و بازاریابی و تبلیغات منطقی نیز برای آن‌ها برپا شود، سهم بازار مناسبی را در بازار موبایل و تبلت بدست آورد. آن‌وقت مایکروسافت می‌تواند برای ۱۰ سال آینده خود برنامه‌ریزی‌های بزرگتر مانند تبلت ۸۰ اینچی ویندوز ۸ را متصور شود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات