سیل گوشی‌های دست دوم آیفون در راه بازار

سه‌شنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
زمان به سرعت می‌گذرند و چیز زیادی به رونمایی از گوشی جدید آیفون 5 اپل باقی نمانده است. با انتشار شایعاتی مبنی بر ظاهر متفاوت و بزرگتر، رابط داک کوچکتر و پشتیبانی آیفون 5 از شبکه پرسرعت 4G LTE، بسیاری از صاحبان گوشی‌های قبلی آیفون می‌کوشند تا با فروش آیفون فعلی، خود را از نظر مالی آماده تهیه آیفون جدید اپل نمایند.
تبلیغات

ازآنجاکه فردا از محصول تازه اپل رونمایی خواهد شد، بسیاری از افراد تلاش می‌کنند با فروش گوشی دست دوم خود قدری از هزینه‌ها کاسته و با آمادگی بیشتری به خرید آیفون جدید بروند. به همین خاطر است که بازارهایی چون eBay و Craigslist از آیفون 4 و 4S اشباع شده‌اند. بنا به گزارش روزنامه USA Today، شرکت‌هایی چون NextWorth که در زمینه خرید گجت‌های دست دوم ید طولایی دارند نیز این روزها مشغول‌تر از همیشه هستند.

با توجه به این گزارش، کمپانی NextWorth با ثبت رکوردی بی‌سابقه در سه هفته گذشته پیشنهاد‌ها زیادی برای گوشی آیفون داشته است. به‌طوری‌که تنها در بازه زمانی 17 اوت تا 6 سپتامبر تقاضا برای این مورد نسبت به دوره مشابه پیش از رونمایی آیفون 4S ، بیش از 610 درصد افزایش داشته است.

کارشناسان یکی از دلایل این سیل بی‌سابقه فروش گوشی‌های آیفون را به خاطر تغییرات عمده‌ای می‌دانند که در ظاهر آیفون تازه روی‌ داده است. به‌طوری‌که کاربران آیفون 4 تمایل بسیار کمی برای به‌روزرسانی به 4S از خود نشان داده‌اند.

در حال حاضر بیش از 6,000 گوشی آیفون 4 و 4,000 مورد 4S در سایت eBay برای فروش ارائه شده است. از سوی دیگر، بنا به گزارش روزنامه USA Today، چیزی در حدود نیمی از پیشنهاد‌ها ارائه شده به NextWorth نیز مربوط به آیفون 4 است درحالی‌که 4S تنها 20 درصد از پیشنهاد‌ها را به خود اختصاص داده است.

در مجموع می‌توان گفت درحالی‌که بسیاری از کارشناسان معتقدند که آیفون جدید می‌تواند موجی تازه در بازار به راه بیندازد، ازآنجاکه عرضه برنامه برای این پلتفرم با کندی همراه شده است خیلی‌ها به آیفون قدیمی خود بسنده کرده و آن را همچنان کاربردی می‌دانند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات