گوگل به دلیل دور زدن تنظیمات حریم خصوصی کاربران سافاری، ۲۲.۵ میلیون دلار جریمه شد

جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۱:۱۱
مطالعه 2 دقیقه
امروز گوگل به دلیل دور زدن تنظیمات حریم شخصی کاربران در مرورگر سافاری اپل، موافقت کرد تا مبلغ ۲۲.۵ میلیون دلار را به کمیسیون تجارت فدرال (FTC) پرداخت کند. اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش مشخص شد که گوگل تنظیمات مرورگر سافاری را دور زده و از طریق ذخیره غیرمجاز کوکی‌ها، تبلیغات مورد نظر خود را بصورت هدفمند به کاربر نمایش داده است. گوگل با این اقدام، توافق‌نامه خود با FTC را نقض کرده بود و به همین دلیل مجبور به پرداخت جریمه شد.
تبلیغات

در واقع گوگل از حفره امنیتی مرورگر سافاری اپل به نفع خود سوء استفاده کرده و کوکی‌های مورد نظر خود را  برروی کامپیوتر کاربران قرار داده تا فعالیت‌های آنها تحت نظر گرفته و براساس آن تبلیغات هدفمند را به نمایش درآورد. بصورت پیش‌فرض سافاری، کوکی‌ها را مسدود می‌کند اما کوکی‌ وب‌سایت‌هایی که کاربر خود اقدام به ثبت نام در آنها نموده است از این قاعده مستثنی بوده و کوکی‌ آنها برروی مرورگر ذخیره می‌شوند.

گوگل برای اینکه کوکی‌های خود را برروی مرورگر سافاری قرار دهد از حفره امنیتی سافاری، استفاده نموده بود. FTC نیز به دلیل سو‌ء استفاده گوگل و نقض توافق‌نامه‌اش با این کمیسیون، گوگل را ۲۲.۵ میلیون دلار جریمه کرد و از شرکت‌ها تقاضا کرد تا به تعهدات خود پایبند بوده و حریم خصوصی کاربران را حفظ نمایند.

جریمه ۲۲.۵ میلیون دلاری برای گوگل مشکل ساز نخواهد بود چون غول جستجوی جهان تنها در سه ماهه پیش، ۳ میلیارد دلار درآمد داشته است.

گوگل در این باره اعلام نمود:

ما استانداردهای حریم خصوصی و امنیت کاربران را در بالاترین سطح رعایت می‌کنیم. کمیسیون تجارت فدرال برروی صفحه راهنمای منتشر شده در سال ۲۰۰۹ تمرکز کرده است یعنی بیش از ۲ سال پیش از زمانی که توافق‌نامه ما امضاء شد و یک سال قبل از زمانی که اپل سیاست‌های کنترل کوکی‌ها را تغییر داد. به هر حال ما الان کوکی‌های تبلیغاتی را از مرورگر اپل حذف کرده‌ایم، کوکی‌هایی که اطلاعات کاربران را جمع‌آوری نمی‌کردند.
تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات