استیو جابز از ایده آیپد ۷ اینچی بسیار استقبال می‌کرد

شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۸
مطالعه 2 دقیقه
استیو جابز فقید وقتی که در قید حیات بود همیشه تبلت‌های ۷ اینچی را به باد انتقاد گرفته و آنها را محکوم به مرگ زودهنگام در بازار تبلت‌ها می‌دانست. اما در ادامه خبرهای جالبی که در دادگاه مناقشه اپل و سامسونگ فاش می‌شود، یکی از مدارک حاکی از آن است که استیو جابز در اواخر دوران حیات خود تغییر عقیده داده و از ایده ساخت آیپد ۷ اینچی استقبال کرده است. در ادامه مطلب جزییات بیشتری از این سند دادگاه را تشریح می کنیم.
تبلیغات

با وجود آن که اپل همیشه ادامه حیات تبلت‌های ۷ اینچی را مورد چالش قرار داده، اما مدتی است که از داخل این کمپانی صحبت‌هایی مبنی بر ساخت آیپد کوچک‌تر شنیده می‌شود. استیو جابز فقید در مراسم اعلام گزارش مالی اپل در اکتبر ۲۰۱۰، گفت که تبلت‌های ۷ اینچی به محض ورود به بازار محو می‌شوند.

در دادگاه معروفی که بین طرفیت دعاوی یعنی اپل و سامسونگ در جریان است، اسکات فورستال یکی از افرادی بود که در جایگاه شاهدان حاضر شد. وی یک ایمیل را به عنوان مدرک تقدیم دادگاه کرد که در بخشی از آن به این موضوع اشاره شده بود که استیو جابز با وجود نگاه منفی که نسبت به تبلت‌های ۷ اینچی بروز می‌داد، در اواخر دوران مدیریت در اپل از این ایده استقبال می‌کرد.

در ژانویه ۲۰۱۱، نایب رییس اپل، ادی کیو مقاله‌ای که گالکسی تب ۷ اینچی و آیپد را مقایسه می‌کرد، به تیم اجرایی اپل (متشکل از تیم کوک، اسکات فورستال و فیل شیلر) ارسال کرد. وی در ادامه این مقاله یادداشتی با این محتوا نیز نوشته بود که «من معتقدم بازار مناسبی برای تبلت‌های ۷ اینچی ایجاد خواهد شد و ما نیز باید در آن حضور داشته باشیم.» کیو در این ایمیل افزوده بود که وی از زمان عید شکرگزاری چندین و چند بار با استیو جابز صحبت کرده و بر این موضوع تاکید کرده بود، و در آخرین بار با استقبال خوب جابز از این طرح روبرو شده بود.

در این ایمیل، کیو حتی کاربردهای محبوب خود از یک تبلت ۷ اینچی را بر می‌شمارد و می‌گوید:

بنا به تجربه خود من، کار با ایمیل، کتاب‌ها، فیس‌بوک و ویدئو روی یک تبلت ۷ اینچی بسیار راضی کننده است. محرزا مرور وب ضعیف‌ترین بخش آن است، اما باز هم قابل استفاده و کاربردی است.

مدرک مذکور با تمام شایعات اخیر درباره ساخت یک آیپد ۷.۸۵ اینچی توسط اپل همخوانی دارد، اما هنوز به طور دقیق نمی‌دانیم که آیا در این کمپانی بر اساس ایده کیو، تصمیمی برای ساخت چنین محصولی اتخاذ شده است یا خیر. از دادگاه مناقشه اپل و سامسونگ تا کنون اسناد و اخبار جالبی مثل این مورد، درز کرده و ما سعی می‌کنیم تمام آنها را پوشش دهیم.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات