نمونه اولیه تلفنی که در یک سمت LCD و در سمت دیگر E-ink دارد، معرفی شد

شنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۱ - ۰۲:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
در نمایشگاه IFA تکنولوژی‌های جدید معرفی می‌شوند و کمپانی‌های بزرگ به نمایش دستگاه‌های مهم خود می‌پردازند. اما در این میان E-ink طرح مفهومی جدیدی را معرفی کرده که گوشی هوشمند شما را مجهز به دو نمایشگر می‌کند. نمایشگر معمول گوشی‌های هوشمند و در پشت آن نمایشگر از نوع جوهر الکترونیک!
تبلیغات

برخی از خبرنگران شاهد رونمایی از نمونه اولیه یک تلفن هوشمند بودند که دارای دو نمایشگر در دو سمت است: یک سمت LCD معمولی و در سمت دیگر جوهر الکترونیک یا همان تکنولوژی که در ساخت کتابخوان‌های الکترونیک استفاده می‌شود.

حتماً می‌پرسید چرا دو نمایشگر؟ دلیلش آن است که نمایشگرهای جوهر الکترونیک (که می‌توان آن‌ها را در کتابخوان‌های کیندل یا نوک مشاهده کرد) مصرف انرژی بسیار کمی دارند و در عین حال بسیار باریک هستند. این نوع نمایشگرها ایده‌آل‌ترین نمایشگر برای مطالعه روی گوشی هستند، اما سرعت رفرش‌ریت و رنگی نبودن آن‌ها بزرگ‌ترین مشکلشان محسوب می‌شود.

طرح جدید معرفی شده این امکان را به شما می‌دهد تا هنگام مطالعه روی گوشی هم باتری بسیار کمتری مصرف کنید و هم چشمانتان را از شر آسیب‌های ناشی از تماشای نمایشگرهای معمول خلاص کنید.

e-ink-dual-screen-mobile-1

کتابخوان‌های الکترونیک در حالت قفل صفحه به جای خاموش شدن نمایشگر، جلد کتابی که در حال مطالعه آن هستید یا تصویر دلخواه شما را نمایش می‌دهند. نمایش صفحه ثابت در این نوع نمایشگرها مصرفی نزدیک به صفر دارد. بنابراین می‌توان تصور کرد که ازطریق این طرح بتوان پشت گوشی را به طرح‌های زیبا و متنوع یا محتوای دلخواه تغییر داد تا ظاهری متفاوت داشته باشد.

E-ink اطلاعاتی راجع به علاقه‌مندی شرکت‌های سخت‌افزاری به این نمونه ارائه نکرد، اما تأیید کرد که حداقل یک کمپانی در حال کار روی این طرح است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات