دومین دوره مسابقات بازی‌های کامپیوتری ماتریس در شهریورماه امسال برگزار می‌شود

سه‌شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۲
مطالعه 4 دقیقه
هفته گذشته شرکت ماتریس نشست خبری را برگزار کرد تا خبر دومین دوره مسابقات بازی‌های کامپیوتری ماتریس در شهریورماه امسال را بدهد. این مسابقات در ۴ بازی انفرادی و ۲ بازی تیمی برگزار می‌شود و نفرات برتر مسابقات نیز ۲ دستگاه خودرو پژو ۲۰۶ جایزه خواهند گرفت.  پس اگر اهل بازی مخصوصا بازی‌های Fifa 12, PES 2012, Warcraft, DOTA, Counter Strike یا NFS هستید خواندن مقاله را ادامه دهید.
تبلیغات

ماتریس اولین دوره مسابقات بازی‌های کامپیوتری خود را سال گذشته برگزار کرد و امسال سعی دارد مسابقات خود را با کیفیت بالاتری برگزار نماید. در نشست خبری هفته گذشته این شرکت که نماینده زومیت نیز در آن حضور داشت اعلام شد که امسال ۲٫۰۰۰ نفر در این مسابقات شرکت خواهند کرد. دومین دوره مسابقات ماتریس در فاصله زمانی ۱۸ تا ۲۳ شهریورماه ۹۱ و در محل نمایشگاه بین‌الملی تهران – سال میلاد برگزار خواهد شد.

ماتریس دو دستگاه خودرو ۲۰۶ را برای جایزه کل مسابقات در نظر گرفته است اما چطور می‌توان ۲ دستگاه خودرو را به ۴۲ نفر برنده این ۶ رشته از مسابقات اهداء کرد؟ نماینده این شرکت پاسخ داد:

سال گذشته نیز ما یک خودرو ۲۰۶ جایزه تعیین کرده بودیم و خود شرکت کنندگان به توافق رسیدند که معادل ریالی خودرو بین‌ آنها تقسیم شود!

پس یا ۴۲ نفر شرکت کننده بصورت دوره‌ای از دو دستگاه خودرو استفاده خواهند کرد یا به سبک خاصی به توافق خواهند رسید تا مبلغ جایزه بین آنها تقسیم شود. اما فرق نفرات اول و دوم و سوم چقدر خواهند بود؟ قاعدتا نفرات اول سهم بیشتری خواهد داشت اما چقدر؟

ماتریس برای تماشاچیان نیز جایزه در نظر گرفته است این شرکت قصد دارد در طول ۶ روزه مسابقات، طی قرعه‌کشی‌، روزانه ۱.۵ میلیون تومان جایزه به تماشاچیان اهداء کند.

matris torunament

نکته جالب توجه دیگر در مسابقات ماتریس حضور حرفه‌‌ای‌های دنیای بازی در این مسابقات است. ماتریس بازیکنان مطرح دنیا از جمله تیم کانتراسترایک Fnatic و بازیکن محبوب هلندی وارکرفت با نام مستعار Grubby را به ایران دعوت کرده است تا بازیکنان ایرانی نیز شانس بازی کردن در مقابل آنها را داشته باشند. این‌ها بازیکنانی هستند که بابت بازی‌ کردن ماهیانه حقوق دریافت می‌کنند و معمولا جایزه‌های چند ۱۰ هزار دلاری مسابقات جهانی را نیز از آن خود می‌کنند. دلیل عنوان بازیکن حرفه‌ای برای آنها نیز همین شغل بودن بازی برای آنهاست، یعنی منبع درآمد آنها بازی کردن است.

هزنیه ثبت نام در این مسابقات برای هر نفر ۴۵ هزار تومان تعیین شده که البته اگر زود اقدام کنید با تخفیف می‌توانید با پرداخت ۳۵ هزار تومان در مسابقات شرکت کنید. این مبلغ ثبت نام برای مسابقاتی که شرکت‌کننده آن معمولا نوجوانان هستند زیاد به نظر می‌رسد. از طرفی براساس اعلام ماتریس در این مسابقات ۲٫۰۰۰ نفر بازیکن ثبت نام خواهند کرد. برگزاری مسابقات برای ۲٫۰۰۰ نفر آن هم در ۶ روز تنها به یک روش امکان پذیر است: جدول تک حذفی.

مسابقات مطرح بازی‌های کامپیوتری در جهان معمولا ابتدا به صورت گروهی برگزار شده و سپس با جدول حذفی دنبال می‌شوند. اما در مسابقات تک حذفی بازیکن با قبول یک شکست از دور مسابقات حذف خواهد شد. حال در نظر بگیرید که یک شرکت کننده شهرستانی که برای شرکت در مسابقات علاوه بر هزینه ۳۵ یا ۴۵ هزار تومانی ثبت نام، هزینه مکان و رفت و آمد را نیز متقبل شده، در همان بازی اول حذف شود و از دور مسابقات خارج گردد! به نظر ما هزینه ثبت نام کاملا غیرمنطقی به نظر می‌رسد مخصوصا برای مسابقاتی که با هیاهوی بسیار و جایزه‌ای جذاب مثل دو دستگاه خودرو ۲۰۶ برگزار می‌شود.

matris torunament2

اگر اهل بازی آن هم بازی‌های حرفه‌ای باشید کم و بیش با بازی‌های این مسابقات آشنایی دارید اما در غیر اینصورت بد نیست بدانید:

Defense of The Ancients: یک بازی گروهی (۵ به ۵) است. این بازی استراتژی که در واقع یک نقشه از بازی وارکرافت به شما می رود طی سال‌های اخیر طرفدارن زیادی پیدا کرده تا جایی که مجموعه توسعه دهنده آن، IceForg با همکاری تولیدکننده مطرح Valve نسبت به ساخت نسخه مستقل آن با نام DOTA 2 اقدام کرده است. در این بازی جادو هیروها و کار تیمی هر یک از ۵ بازیکن یک گروه، باعث برتری یکی نسبت به دیگری می‌شود.

Counter Strike: این بازی گروهی اکشن در واقع یک مود برای Half Life است که اولین بار در سال ۱۹۹۹ منتشر شد از آن سال تا به امروز این بازی اکشن تقریبا در تمام مسابقات بازی‌های کامپیوتری دنیا پایه ثابت بوده است. Valve سعی کرد با انتشار نسخه ۲ این بازی طرفداران را به سمت نسخه جدید گرایش دهد اما نسخه ۲ این بازی هرگز محبوبیت نسخه اول را بدست نیاورد.

بازی‌های انفرادی NFS (اتومبیل رانی) و فوتبال‌های PES 2012 و FIFA 12 نیز نیازی به معرفی ندارند. اما بازی استراتژی وارکرفت که بصورت دعوتی و با تعداد محدود برگزار می‌شود، محصول فوق‌العاده محبوب بلیزارد است که حتی با عرضه نسخه ۲ بازی استارکرفت این شرکت هنوز طرفداران خاص خود را حفظ نموده است.

در نهایت اگر قصد دارید در این دوره از مسابقات بازی‌های کامپیوتری شرکت کنید بد نیست سری به وب‌سایت رسمی ماتریس بزنید.

تجربیات خود را از بازی و مسابقات بازی با ما در میان بگذارید. آیا در مسابقات ماتریس شرکت خواهید کرد؟ نظر شما درباره این مسابقات چیست؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات