سونی سنسور پرقدرت Exmor RS را برای گوشی‌های موبایل معرفی نمود: تا 13 مگاپیکسل رزولوشن، فیلمبرداری HDR

دوشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۲
مطالعه 3 دقیقه
سونی که هم اکنون رهبر بازار سنسورهای دوربین به شمار می‌رود، در سیاست‌های جدید خود، روی بخش تصویر برداری تمرکز بیشتری کرده و ثمره آن نیز این سنسور  پرقدرت جدید است که به صورت اختصاصی برای تلفن‌های هوشمند طراحی شده است.در ادامه با زومیت همراه باشید تا با قابلیت‌ها و تکنولوژی پشت این سنسور آشنا شوید.
تبلیغات

تلفن هوشمند بعدی شما شاید از یکی از این سنسورها استفاده کند، بنابراین این خبر برای بسیاری از ما اهمیت خاصی دارد. ماژول Exmor RS از تکنولوژی سنسور تصویر برداری CMOS فشرده شده (Stacked CMOS image sensor) استفاده می‌کنید که اخیرا توسط سونی معرفی شده است. اگر به خاطر داشته باشید سونی چندی پیش خبر از سرمایه‌گذاری 1 میلیارد دلاری برای تولید انبوه این دسته از سنسورهای CMOS منتشر کرد. خصوصیت اصلی این سنسور این است که مساحت موثر پیکسل بدون تغییر مساحت کلی سنسور افزایش یافته است و مدار پیکسل به جای اینکه در کنار آن باشد در پشت آن قرار داده شده است. این امر باعث دریافت تعداد بیشتر فوتون توسط هر پیکسل و افزایش کیفیت کلی عکس می‌شود. همچنین سونی قصد دارد که چیدمان RGB را به هم زده و از فیلتر رنگ RGBW استفاده کند، همانند تکنولوژی که در صفحه نمایش Xperia P وجود داشت، به این صورت بعضی از پیکسل‌ها در سنسور مسئولیت رنگ سفید را بر عهده خواهند داشت. در شکل زیر می‌توانید تفاوت این نوع سنسور را با سنسورهای نسل قبل مشاهده کنید.

CMOS2

همچنین می‌توانید در تصویر زیر مزیت استفاده ازچیدمان RGBW را نیز مشاهده کنید.

8ido1800000eu16t

سونی این سنسورهای Exmor RS را در 3 مدل تولید خواهد کرد. 2 مدل 8 مگاپیکسلی ( یکی از آنها که زودتر هم به بازار خواهد آمد، به فیلم برداری HDR و سیستم RGBW مجهز نیست) و یک مدل پرچمدار 13 مگاپیکسلی. به همراه این سنسورها سونی لنز با ماکسیمم دیافراگم 2.2 و سیستم فوکس اتوماتیک جدیدی را طراحی و تولید نموده که بتواند به بهترین شکل در کنار سنسور عمل کند و محصول کاملی برای تولیدکنندگان تلفن هوشمند باشد. یک خصوصیت بارز تمامی این سنسورهای Exmor RS ، امکان فیلمبرداری HDR است که قبلا فقط در عکاسی امکان استفاده از HDR وجود داشت. اولین محصولاتی که از این سنسور استفاده خواهند کرد احتمالا بعد از مهرماه به بازار خواهند آمد که به اینصورت تبلت سونی از این سنسور استفاده نخواهد نمود.

در ویدیویی که در ادامه آمده می‌توانید تفاوت فیلم HDR را با معمولی مشاهده نمایید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات