Xbox SmartGlass، تلویزیون قدیمی شما را به تلویزیون هوشمند تبدیل می‌کند

سه‌شنبه ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۰
مطالعه 3 دقیقه
ایکس باکس اسمارت گلس به تلویزیون قدیمی شما متصل می‌شود و امکان نصب اپلیکیشن، وب‌گردی و دیگر امکانات تلویزیون هوشمند را به آن اضافه می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت در نمایشگاه E3،‌ از SmartGlass Xbox پرده برداشت. در ادامه مشاهده می‌کنید که چگونه با استفاده از SmartGlass می‌توانید تلویزیون معمولی خود را به یک تلویزیون هوشمند تبدیل کنید. درواقع SmartGlass می‌تواند تلفن هوشمند یا تبلت شما را به نمایشگر دوم تلویزیون، کنترلری برای بازی، ماوس یا کیبوردی برای ایکس‌باکس و حتی ریموت کنترلی برای دسترسی به اینترنت تبدیل کند. اگر مشتاقید بدانید SmartGlass چیست، در ادامه مقاله با ما همراه شوید.

تبدیل تلفن‌هوشمند و تبلت به نمایشگر دیگر تلویزیون

SmartGlass Xbox یک نرم‌افزار است که تلفن یا تبلت شما را به نمایشگر دوم (یا سوم) تلویزیون تبدیل می‌کند. این App به‌زودی برای آیفون، آیپد، تلفن و تبلت اندرویدی و همچنین تلفن و تبلت ویندوزی عرضه می‌شود. باتوجه‌به گستردگی سیستم‌عامل‌هایی که این نرم‌افزار پشتیبانی می‌کند، برای استفاده از آن نیازی به تهیه ابزار سخت‌افزاری جدیدی ندارید.

Xbox Smart Glass فقط برای نمایش ویدئو و پخش موزیک در ابزار‌های مختلف عرضه نشده، بلکه با استفاده از این App می‌توانید در اتاق خود چندین و چند نمایشگر با محتوای متفاوت داشته باشید. درواقع Xbox 360 شما نقش قلب یک اتاق چند نمایشگره را بازی می‌کند که با استفاده از SmartGlass ، هر یک از ابزار‌های هوشمند این اتاق از لپ‌تاپ گرفته تا موبایل، به نمایشگر دوم، سوم و چندم تلویزیون شما تبدیل می‌شوند.

این نرم‌افزار قادر است هر آنچه روی تلفن هوشمند یا تبلت شما درحال پخش است را در تلویزیون به اشتراک بگذارد (البته به واسطه ایکس باکس).

چند نمایشگر در یک بازی

به‌طور مثال تصور کنید که در حال بازی Game of Thrones با ایکس باکس خود هستید. تبلتی که SmartGlass روی آن نصب شده، نقشه راه بازی را به شما نمایش می‌دهد. سایر اطلاعات مورد نیاز در بازی نیز در سایر دستگاه‌های هوشمندتان نظیر آیفون یا لپ‌تاپ به نمایش گذاشته می‌شود.

xbox-smartglass-3

این اطلاعات از دستگاه‌های مختلف به ایکس ‌باکس منتقل می‌شوند؛ ضمن اینکه ایکس‌باکس نیز می‌تواند کلیه این اطلاعات را به تلویزیون منتقل کند. به این ترتیب کلیه ابزارهای شما بدون اینکه اختلالی در کار یکدیگر ایجاد کنند، اطلاعات مورد نیاز شما را فراهم کرده و قسمتی از کار را برای شما انجام می‌دهند. بدون اینکه نیاز داشته باشید هر لحظه بازی را متوقف کرده و به اطلاعات مورد نیازتان سری بزنید.

SmartGlass در اینترنت

مایکروسافت، اینترنت اکسپلورر را به ایکس باکس اضافه کرده است. به این ترتیب کاربران می‌توانند با نصب SmartGlass روی تبلت یا تلفن هوشمند خود، از آن به‌عنوان تاچ‌پد یا ماوس استفاده کرده و در نمایشگر بزرگ تلویزیون خود به گشت‌و‌گذار در اینترنت بپردازند.

اتاق خود را هوشمند کنید

مایکروسافت دقیقا می‌خواهد Xbox 360 شما مرکز توجه اتاقتان باشد. چراکه این کنسول بازی قرار است همه چیز را به هم متصل کند. اگر ایکس‌باکس قرار است قلب و مغز اتاق هوشمند شما باشد، SmartGlass نیز اندام لازم برای دسترسی به آنچه نیاز دارید است.

xbox-smartglass-4

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد ایکس‌باکس را جایگزین PC کند (البته کامپیوتری برای مصارف روزمره و گشت‌و‌گذار در اینترنت، نه استفاده تخصصی) تا شما هم از تلویزیون خود به‌عنوان مانیتور استفاده کنید. ماوس و کیبوردتان هم که با استفاده از آیپد و تلفن هوشمندتان کنار دست شما هستند. به‌نظر می‌رسد SmartGlass نیز نقش ویندوز را بازی کرده و ارتباط ابزار مختلف را با هم ممکن می‌سازد.

آیا این نرم‌افزار می‌تواند شما را قانع کند که به‌جای خرید یک تلویزیون هوشمند، به خرید یک کنسول بازی ایکس‌باکس بسنده کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات