چطور انواع گوناگون فایل‌ها را در زیر پوشه‌های مجزا، بصورت خودکار دسته‌بندی کنیم

پنج‌شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۵
مطالعه 3 دقیقه
با این روش می‌توانید فایل‌ها به‌صورت خودکار دسته‌بندی کرده و سپس ساده‌تر به آن‌ها دسترسی داشته باشید.
تبلیغات

شاید فایل‌های موجود در کامپیوتر شما هم مانند مال من در هم ریخته و نامنظم باشند، راستش این شیوه‌ی خوبی برای نگهداری فایل‌ها نیست، چون روزی مثل من نیاز به یک موتور جستجوی داخلی خواهید داشت تا فایل‌های مورد نظر خود را پیدا کنید! اگر می‌خواهید از فرصت استفاده کرده و رایانه خود را سر و سامانی دهید، برنامه PySort انتخاب خوبی است. برای آشنایی با آن، با زومیت همراه باشید!

PySort ابزار مناسبی برای دسته‌بندی انواع فایل‌ها در زیر پوشه‌های گوناگون، به صورت خودکار است. این برنامه قادر است در مدت کوتاهی محتوای درهم ریخته پوشه‌های شما را نظم و ترتیب داده و روند یافتن فایل‌های مورد نیازتان را بیش از پیش تسهیل نماید.

بیایید پیش از شروع کار با یک پوشه آزمایشی قابلیت‌های PySort را بسنجیم. به همین خاطر فایل‌های گوناگونی را در آن به طرز شلخته وار و نامنظمی گردآوری کرده‌ام، درست مانند تصویر پایین:

Before-Sorting

شاید باورتان نشود که می‌توانید در کسری از ثانیه و تنها به کمک چند کلیک ساده این همه فایل مختلف را در زیر پوشه‌های منظم و مرتبی ساماندهی کنید! پس اگر فکر می‌کنید که این برنامه به دردتان می‌خورد بهتر است همین حالا سری به این سایت زده و PySort را دانلود کنید.

بعد از نصب برنامه و اجرای آن با گزینه‌های زیادی سر و کار ندارید! در مقابل شما، تنها سه دکمه خودنمایی می‌کند. خوب از آنجا که نمی‌توان محتوای کتاب را از جلدش حدس زد، بهتر است کمی صبور باشیم!

به «پوشه موقعیت» که برنامه به آن اشاره می‌کند توجه کنید، اگر این همان پوشه‌ای است که قصد ساماندهی‌اش را دارید، کافی است بر روی دکمه Sort کلیک نمایید. اما اگر پوشه دیگری مدنظر شماست، بر روی دکمه «Change Directory» بفشارید و محل مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

برای این منظور پوشه آزمایشی که در بالا ایجاد کرده بودم را به برنامه معرفی می‌نمایم و سریعاً بر روی دکمه Sort کلیک می‌کنم. با کمال تعجب پس از تایید کردن کادر مربوطه در یک چشم به هم زدن همه چیز آماده است!

After-Sorting

حتی پیش از آنکه متوجه شوم چه شده، پوشه‌ی انتخابی به صورت بالا مرتب و منظم شده است. می‌توان به سادگی از نام پوشه‌ها متوجه شد که فایل‌های مشابه در یک جا گردآوری شده‌اند. برای نمونه، یک فایل Excel ، Word و PDF در زیر سقف یک پوشه جا خوش کرده‌اند، خیلی جالب است!

نکته: این برنامه نمی‌تواند زیر پوشه‌های تولیدی خود یا فایل‌های فشرده را ساماندهی نماید. از این گذشته باید کلیه فایل‌ها، پوشه‌ها و پوشه‌های مادر مربوطه نیز بسته باشند تا مشکل عجیب و غریبی در این روند روی ندهد.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا استفاده از PySort انتخاب هوشمندانه‌ای برای هر چه بهتر آرشیو کردن فایل‌های مان نیست؟ شما چه روشی را برای نگهداری منظم فایل‌هایتان بکار می‌بندید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات