معرفی 5 افزونه برتر و کاربردی گوگل کروم

سه‌شنبه ۵ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۱۹
مطالعه 3 دقیقه
۵ افزونه‌ی کروم برای انجام ساده‌تر کارهای روزمره را معرفی می‌کنیم. این ابزارها از دیکشنری تا مدیریت دانلود فایل‌ها را شامل می‌شود.
تبلیغات

محبوبیت مرورگر گوگل کروم به دلیل سادگی و سرعت بالایش در نمایش صفحات وب روز به روز بیشتر می‌شود. گوگل نیز به کاربرانش حق انتخاب داده تا بتوانند هر کارایی که بیشتر به آن نیاز دارند را از طریق افزونه ها به مرورگر خود بیافزایند تا به این ترتیب مرورگری به دور از شلوغی و نوار‌های زیاد و در عین حال کاربردی داشته باشند.

در این مقاله قصد داریم افزونه‌های دیکشنری گوگل، تبدیل کروم به تلفن (مخصوص کاربران اندروید)، افزونه‌ای برای اسکرین شات گرفتن ساده از صفحات و اشتراک گذاری آنها، پاک کردن اطلاعات مربوط به سایت‌های مشاهده شده در اینترنت و افزونه دانلودکننده اطلاعات کل صفحه را معرفی کنیم.

پیش از مطالعه این مقاله، باید روش کار کردن و افزودن افزونه‌های کروم به مرورگرتان را بدانید. برای افزودن افزونه به مرورگر کروم می‌توانید تصویر آچار سمت راست بالای صفحه را (شماره 1) کلیک کرده و گزینه Tools را (شماره 2) از منوی آن انتخاب کنید. سپس گزینه Extensions (شماره 3) را برگزینید و در صفحه باز شده عبارت More Extensions را (شماره 4) کلیک کنید. اکنون در این صفحه نام افزونه‌های مورد نظر را وارد کنید و آنها را نصب نمایید. (آموزش تصویری این مراحل را نیز در زیر مشاهده می کنید.)

best-chrom-os-way-to-install-1

البته در این مقاله، لینک هر افزونه درج شده و نیازی به طی کردن این مراحل نیست و با باز کردن لینک می‌توانید افزونه مورد علاقه خود را بر روی مرورگر کروم نصب نمایید.

Google Dictionary

بعد از نصب افزونه Google Dictionary در مرورگر کروم، تنها کافی است روی کلمه‌هایی که در سایت‌های مختلف مشاهده می‌کنید، دوبار کلیک کنید تا معنی آنها را مشاهده کرده و لینک مربوط به اطلاعات اضافی و تاریخچه‌شان را نیز ببینید. علاوه بر این می‌توانید کلمه مورد نظرتان را در این افزونه تایپ کنید و مشخصات و معنی آن را مشاهده کنید.

Chrome to Phone

اگر از تبلت یا گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، می‌توانید از افزونه Chrome to Phone برای ارسال سریع لینک‌ها و مطالب به موبایلتان استفاده کنید. برای انجام این کار می‌توانید از آیکان افزونه استفاده کنید و یا با کلیک راست بر روی مطلب یا لینک مورد نظر آنرا به تلفن/تبلت هوشمند اندرویدیتان ارسال کنید.

Awesome Screenshot

awesome-580-90

افزونه Awesome Screenshot همان‌طور که از نامش مشخص است، افزونه‌ای کاربردی برای گرفتن اسکرین شات از محتوای مرورگر است. البته از ویژگی‌های آن می‌توان به امکان افزودن متن به عکس گرفته شده، گرفتن اسکرین شات از کل صفحه وب، اشتراک گذاری عکس و سایر موارد اشاره کرد.

Download Master

اگر قصد دارید همه فایل‌های موجود در یک صفحه وب از عکس گرفته تا فایل زیپ را دانلود کنید، می‌توانید از افزونه Download Master کمک بگیرید. تنها کافی است بر روی آیکان این افزونه کلیک کنید و لیستی از لینک‌ها و فایل‌های موجود در صفحه را مشاهده کنید. شما می‌توانید این لینک‌ها را بر اساس Keyword هایشان دسته‌بندی کنید. دانلود ها با استفاده از Download Manager داخلی کروم، انجام می‌شوند.

Click&Clean

click-580-90

با افزونه Click&Clean می‌توانید کنترل بیشتری بر PC و مرورگر خود داشته باشید. این افزونه همچنین به شما کمک می‌کند، تاریخچه مرورگر خود را پاک کنید و تنظیمات شخصی سازی مرورگر را به سادگی تغییر دهید. همچنین فایل ویدئوهای دریافت شده را مشاهده یا پاک کنید. ضمنا این برنامه به قسمت‌هایی از مرورگر کروم مانند Task Manager که کمتر شناخته شده می باشند، نیز دسترسی دارد.

برای مشاهده سایر افزونه های معرفی شده برای کروم که با استفاده از آنها می‌توانید به کارهایتان سرعت ببخشید، مقاله "5 ابزار مفید برای ساده کردن و سرعت بخشیدن به کارها" را مطالعه کنید.

اگر افزونه دیگری می‌شناسید که می‌تواند برای سایرین مفید باشد، در بخش نظرات آن را معرفی کنید. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات