اولین بنچمارک از نسل سوم آیپد: قدرت پردازنده اصلی آیپد جدید با آیپد 2 تفاوتی نمی‌کند

جمعه ۲۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۵:۵۲
مطالعه 2 دقیقه
بنچمارک‌های اولیه از آیپد ۳ نشان می‌دهد که بخش CPU از پردازنده‌ی این آیپد نسبت به نسل قبل تفاوت عملکرد ندارد.
تبلیغات

با معرفی شدن آیپد جدید و خصوصیات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری این تبلت، کانون توجهات خبرنگاران و مشتاقان به سمت آن کشیده شد. البته نکات مبهمی نظیر قدرت واقعی پردازش گرافیکی آیپد جدید و همچنین حافظه رم آن به صورت یک علامت سوال در ذهن همه شکل گرفت.

با اینکه آیپد جدید اپل هنوز به طور رسمی به خریداران عرضه نشده است ولی یکی از اعضای وب سایت Tinhte.vn به آیپد جدید دسترسی پیدا کرده و آزمایشاتی روی آن انجام داده که تایید می‌کند حافظه رم آیپد جدید بدون شک یک گیگابایت است. در ادامه نتایج آزمایش و امتیاز بدست آمده برای آیپد جدید را مشاهده خواهید کرد.

دو روز پیش سایت ویتنامی Tinhte.vn عکس‌ و ویدیوهایی از آیپد جدید را برای اولین بار بعد از کنفرانس ویژه معرفی این محصول در معرض نمایش قرار داده است و بدین ترتیب زودتر از همه توانسته این محصول دوست داشتنی را مورد نقد و بررسی قرار دهد

به دلیل آنکه هیچ گزینه شگفت‌آور و خاصی در جعبه و بسته بندی آیپد جدید وجود ندارد و از نظر ظاهری نیز تفاوت خاصی با نسل قبل صورت نگرفته تصمیم گرفتیم یک راست به سراغ بنچمارک این محصول رویم. آیپد جدید توانست در آزمایش بنچمارک با نرم افزار رایج Geekbench به امتیاز 756 دست پیدا کند. اما به نظر شما این امتیاز برای آیپد 2 چند بوده است؟

احتمال زیاد غلط حدث زده اید. آیپد 2 در این تست توانسته بود امتیاز 751 را بدست آورد. یعنی از نظر پردازش کلی آیپد 2 و نسل سوم آیپد تفاوت چندانی با یکدیگر نمی‌کنند. ولی ناامید نشوید، اپل با ما رو راست بوده است. این تست بیشتر به منظور تست سریع کارایی CPU و حافظه رم به کار گرفته می‌شود و دستگاه را از نظر کارایی گرافیکی به طور خاص تحلیل نمی‌کند. بی‌شک آیپد جدید از نظر قدرت گرافیکی بسیار برتر از نسل پیشین خود عمل می‌کند.

مطمئنا به لطف پردازنده 4 هسته‌ای گرافیکی نسل سوم آیپد نسبت به به پردازنده 2هسته‌ای آیپد 2 از نظر پردازش گرافیکی بازده بالاتری دارد. اما از نظر CPU اصلی و پردازش عمومی پردازنده آیپد جدید با آیپد 2 تفاوتی نمی‌کند.

احتمالا هنوز هم به مقدار حافظه RAM آیپد جدید به دیده شک و تردید نگاه می کنید. اما دیگر جای تردید نمی‌ماند چون در تست این وسیله مشخص شد که خوشبختانه آیپد جدید به رم یک گیگابایتی مجهز شده است که بسی جای خوشحالی دارد. iPad 2 مجهز به 512MB حافظه RAM بود.

قرار است آیپد جدید با آن صفحه پروضوح و دوست‌داشتنیش از امروز، جمعه در فروشگاه‌های اپل و تعداد محدودی از خرده فروشی‌ها در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد. اپل از قبل تمامی کارهای مربوط به آیپدهای پیش خرید شده را انجام داده است ولی این وسیله زودتر از روز جمعه در دسترس نخواهد بود.

اگر به دیدن محتویات جعبه و بسته بندی این وسیله علاقه دارید می‌توانید آن را در ویدیوی زیر تماشا کنید.

منبع: CNET

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات