ربات 24 هزار دلاری از خودرو به یک ربات انسان نما تغییر شکل می‌یابد

یک‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۶
مطالعه 2 دقیقه
محققان مختلف از جمله MIT در تلاش هستند تا ربات‌های تبدیل شدنی با قابلیت تغییر شکل و ظاهر طراحی کنند که قادر به انجام امور مختلف باشند. در همین راستا شرکت ژاپنی الاصل "Brave Robotics" خودروی کنترل از راه دوری را طراحی کرده که می تواند به یک ربات انسان نما تبدیل شود. این ربات انسان نما می تواند در جهات مختلف حرکت کند، با دوربین مجهز به Wi-Fi خود عکس بیاندازد و حتی با استفاده از بازوانش موشک‌های کوچک شلیک کند.
تبلیغات

اما بخش جذاب در مورد این ربات تبدیل شونده، هدف مورد نظر سازنده آن در آینده است. «کنجی ایشیدا» 10 سال برای ساخت این ربات تبدیل شونده زمان صرف کرده است. او در سال 2002 با یک جفت پای ساده ربات شروع کرد و در حال حاضر این ربات تبدیل شونده ورژن 7.1 همان پاهای ساده 2002 است. چشم انداز او برای سال 2030، ساخت و تکمیل یک ربات تبدیل شونده و خودروی راندنی است که هوش مصنوعی خواهد داشت. مطمئناً طرفداران «ترنسفورمز» (فیلمی ساخته مایکل بی با بازی مگان فاکس در مورد همین ربات های تبدیل شونده) از شنیدن این خبر بسیار هیجان زده می شوند.

اگرچه ساخت یک اتوربات (اتومبیل – ربات) واقعی، بخاطر نیاز مبرم به برق فراوان و بدون در نظر گرفتن هزینه ها و موانع استفاده از هوش مصنوعی، کار تقریباً غیرممکنی است، اما ایشیدا بدون ترس به این کار خیال پردازانه خود ادامه می دهد.

هفته گذشته او ماشین کنترلی خود را در Maker Faire Tokyo به نمایش گذاشت.

این ربات تبدیل شونده از تجهیزاتی تشکیل شده که با چاپگرهای سه بعدی ساخته شده‌اند و از باتری‌های لیتیوم پلیمری قدرت می‌گیرد. این ربات در حالت خودرو جای 2 نفر سرنشین هم خواهد داشت. ایشیدا قرار است از این اوتوربات فقط 10 عدد بسازد و آنها را بطور سفارشی رنگ آمیزی کرده و برنامه ریزی کند. قیمت هر ربات هم 24 هزار دلار خواهد بود. در زیر می توانید ویدیوی مربوط به این ربات تبدیل شونده را مشاهده کنید:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات